Re: Jaki DDR ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 12:23:52 MET DST

Sekulas <sekulas@wp.pl> wrote:

> Tak jest ustawione taktowanie tych pamięci z tego co pokazuje Everest
> Home Edition. [...]

            To typowe [i wolne ustawienie] dla GoodRAMow zarowno na kocsiach
infineona jaki i noname. Jesli zalezy Ci na kilku % wydajnosci mozesz z
czystym sumieniem sprzedac ten modul i wziac 3 identyczne - bedzie pewniej
i szybciej.

> Dokładnie 1,5 Gb RAM w trzech modułach.

            Musisz liczyc sie ze dosc mocno obciazysz magistrale pamieci nForce2
przy zasosowaniou PC3200. Co prawda niektore plyty [np: Gigabyte] pozwalaja
obsadzic i 4 moduly, ale czesc plyt na NF2 miewa problemy przy wiecej niz 2
DIMMach. Na wszelki wypadek przejrzyj siec pod katem wspolpracy NF7 z 3
modulami.

> Oglądałem na allegro Good Ramy 512 Mb i nie pisze na jakich kościach są
> te pamięci.

            Jak sa na Infineonach to na Allegro pisza o tym WIELKIMI LITERAMI ;)

> Jedynie tu
> http://allegro.pl/show_item.php?item=53238295 podał alegrowicz ze sa
> na kościach typu BGA , ale za bardzo sie nie orientuje w tym temacie.

            Ano rzeczywiscie - kolejna mutacja GoodRAMow z tym samym oznaczeniem
GR400D64L3/512 - cholera - mogliby je choc troche rozrozniac w nazwie.
Minus jest taki, ze ta pamiec niemal na pewno nie zadziala z Twoja obecna w
dualu - dzialanie kosci wykonanych w TSOPII i BGA za bardzo sie rozni, poza
tym starsze goodramy w TSOPII skaldaly sie z 16 kosci po obu stonach moduly
zorganizowanych jako pamiec dwubankowa - tu mozliwe ze jest tylko 8, bo
nowe kosci maja zazwyczaj wieksza gestosc.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938