Re: Jaki DDR ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 07 Jun 2005 - 01:43:29 MET DST

Sekulas <sekulas@wp.pl> wrote:

> Mam pytanie odnośnie modułów DDR. Czy jest jakas różnica w wydajności
> między pamięciami.

            Oczywiscie. Przeciez wlasnie za to [poza jakoscia] wlasnie sie placi.
Ale wielkich roznic sie nie spodziewaj - dwa poziomy silnie
optymalizowanego cache w CPU robi swoje i niweluje po czesci opozninia
pamieci.

> Od razu zaznaczam że nie bawie sie w żadne podkręcanie procka , pamięci
> itp .Komputer pracuje na standardowych ustawieniach. Aktualnie mam
> pamięć Good ram ( WE ) 512Mb/400mhz Pc3200

            A na czym te GoodRAMy? Noname czy na Infineonach? Jesli na
Infineonach to mozesz zostawic i dolozyc kosc Infineona o takiej samej
organizacji. Sam uzywam takiego zestawienia na Epoxie 8RDA3I w dualu i
dzialaja wysminicie, jak to Infineony.

> i zamierzam dokupić jeszcze dwie.

            Chcesz miec 1,5GB RAM czy chodzi Ci o cos innego?

> I tutaj moje e pytanie , czy dokupić dwie takie same? Czy lepie kupić
> TwinMOS DDR 512Mb/400Mhz CL 2.5 PC3200 - 155 zł . Czy lepszym wyborem
> bedzie sprzedaż Good rama i kupno Twin mosa?

            To ja juz nie wiem - chcesz miec 1 GB w 2 modulach czy 1,5GB w
trzech?

> Jak te firmy sie maja ku sobie??

            Teoretycznie zawsze najlepiej miec identyczne kosci - najmnijsze
prawdopodobienstwo konfliktow w dualu i nie tylko. Ale jesli ten goodram
jest na Infineonie bralbym drugiego infineona przy zalozeniu ze oczekujesz
pewnej, sprawdzonej pamieci i nie jestes szalonym overclockerem.

> ktora pamięć jest lepsza??

            Do czego i na jakich kosciach? Zarowno Goodram robi swoje moduly na
noname i Infineonach, jak i AFAIR TwinMOS lutuje swoje pamieci na 3 roznych
rodzajach kosci rozniacych sie jakoscia i parametrami.

> I czy jak dokupiłbym Twin Mosa do GOOD RAMA czy bedą
> ze soba chodzić ? Płyta Abit NF7.

            Tego nigdy nie wiesz na pewno. Tak wiec szukaj raczej pamieci
o identycznej organizacji i bierz nowy modul z wymowiniem.
Podsumowujac:
- dwie identyczne kosci: mniej potencjalnych problemow i odrobicne szybciej
jesli obie to CL2,5-3-3-7 @PC3200
- dokupienie jednej kosci: wieksze ryzyko niekompatybilnosci i troche
wolniej, bo te goodramy sa AFAIR CL3-4-4-8

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938