Re: Jaka karta grafiki za 500-600 zł

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 16:05:04 MET DST

Jerry_the_D wrote:

> Może to:
>
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17340

Jasne - super sprawa jak chcesz podczas grania sobie ta kartę "ugotować"
i mieć np. regularne zwisy z przegrzania (zakładam że planujesz ją
podkręcać - bo używanie jej niepodkręconej to w zasadzie
"marnotrawstwo"). Szczególnie że w zbliżonej cenie mozna już dorwać
6600GT. No i to zbędne przpłacanie za 256 MB ramu onboard - na 99% o
wolniejszym niż w wersji 128MB czasie dostępu.
Jesli chcesz mieć ciche 6600 to kupuj taniego, w miarę referencyjnego
(żeby zamienne chłodzenie pasowało) i wrzuć na to Zalmana VF700AlCu
(zakładam że szukasz karty na AGP). Można też dorwać "gotowca" Galaxy GF
6600 z fabrycznym Zalmanem VF700Al - takie cudo kosztuje na allegro w
okolicach 550 PLN. Tak więc masz wtedy problem wymiany chłodzenia z
głowy (niestety radiator na GPU jest bez miedzianego rdzenia jak
VF-700AlCu, nie wiem ile traci w związku z tym na wydajności), no i jako
że to Galaxy dostajesz fajnie "kręcąca" się kartę..

> Duża jest róznica między FX 5900 XT ?

W DirectX (czyli gierki) nie jest szokujaca - na prockach w okolicy ~2
Ghz z reguły obie karty oscylują AFAIK w okolicach poniżej 5k 3dmark03,
po podkręceniu 6600 da wtedy 6-6.5 k 3dmark03 (w zależności od napięć
GPU a wiec max taktowań). Przeflashowany na "ultra" 5900xt zapewne też
osiagnie (dzięki m.in. wyższym napięciom GPU/mem) rezultaty w okolicach
6k 3dmark03. Być może różnica będzie bardziej zauważalna na szybszych
procesorach rzędu ~ 3GHz (nie sprawdzałem). Plus to na pewno wsparcie
6600 dla DX9.0c - dla gracza na pewno rzecz warta uwagi.
Nie wiem natomiast jak w OpenGL (grafika 3D) - niewykluczone że tu
5900xt "pokaże pazurki".

> Jeśłi 6600 to która ?

IMHO - na pewno nie z full-pasywnym chłodzeniem (to karta robiona pod
OC). reszta to kwestia gustu, odporności na hałas i zasobności portfela..

> Pozdrawiam
> Jerzy D.

Pozdrawiam