Re: Laptopy góra (nad pecetami)

Autor: Marek Dyjor <mdyjor_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 04 Jun 2005 - 17:32:04 MET DST

Użytkownik "Pawel" <pawelral@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7same$icq$1@news.onet.pl...

> -- > > Tak więc czy warto kupować do domowych, multimedialnych zastosowań
> laptopa?
> >

> NIE WARTO bo:
> bedziesz musiał kupic dodatkowo mysze i klawisze ( pisanie na tej
> wbudowanej to makabra a touch pad albo IBM-owski dzojstkich to
> porażka.,) i najlepej 19 calowy monitor LCD wiec pozostanie ci tylko
> laptop jako serce - wiec jak już to lepiej kupić sobie
> http://www.chip.pl/arts/kth/kth_133621.html

Używam od kilku dni pada (ALPS) z Toshiby i już się przyzwyczaiłem
Klawiatura jest całkiem dobra to kwestia dopasowania ręki.

Monitor- w lapku mam 15'' :4 i mi pasi do grafiki mam CRT (pewnie zmienię na większy).

> Dodatkowo jak bedziesz chciał coś podłaczyć do tego laptopa bo
> pozostaje ci albo dokupienie drogiego replikatora portów, ( czesto
> laptopy są ubogie w ważne porty)

teraz wiekszośc szpejów jest na USB :)

> Urzadzenia dodatkowe praktycznie mozńa tylko podłaczyć przez USB i
> czesto to są drogie rzeczy ( zewn napęd HDD) - w normalnym można
> kupić zwykły tani dysk)
chyba dawno nie byłeś w sklepie - obudowa USB do HDD koszt 120zł brutto :)

> Laptop- ma praktycnzie zerowe mozliwości rozbudowy-
> W przypadku awarii- naprawa moze być zupełnie nieopłacalna albo
> bardzo droga.
To kup taki którzy ci wysatrzy na trochę (ja stacjonarnych kompów nie upgradowaełme częściej
niż raz na dwa lata) ale nie jestem techno świrem.

> Laptopy są drogie ! w porówaniau z ich odpowiednikami stacjonarnymi.
HM.... droższe to fakt ale jednak mobilne

> Wg mnie maja same wady. i uważam że to świetna rzecz jako komputer
> dodatkowy, na wyjzady, czasami do łózka, do pracy w terenie - i tlyko
> do tego go uzywam i tutaj sie sprwdza ale nigdy jako główny komputer
> domowy
IMHO to posiadać drugi komputer jest do dupy.
rozjeżdzają ci sie bazy danych, dokumenty itp...