Re: Laptopy góra (nad pecetami)

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 13:26:59 MET DST

Pawel wrote:

> bedziesz musiał kupic dodatkowo mysze i klawisze ( pisanie na tej
> wbudowanej to makabra a touch pad albo IBM-owski dzojstkich to

to jest Twoja prywatna opinia; jeszcze nie spotkalem osoby, ktora
mialaby z notebookiem zewnetrzna klawiature; myszke rzeczywiscie
wiekszosc osob ma;

> porażka.,) i najlepej 19 calowy monitor LCD wiec pozostanie ci tylko
> laptop jako serce - wiec jak już to lepiej kupić sobie
> http://www.chip.pl/arts/kth/kth_133621.html

chyba nie uzywasz notebooka na co dzien;

> Dodatkowo jak bedziesz chciał coś podłaczyć do tego laptopa bo
> pozostaje ci albo dokupienie drogiego replikatora portów, ( czesto
> laptopy są ubogie w ważne porty)

ale co podlaczyc??

> Urzadzenia dodatkowe praktycznie mozńa tylko podłaczyć przez USB i
> czesto to są drogie rzeczy ( zewn napęd HDD) - w normalnym można
> kupić zwykły tani dysk)

szkoda tylko, ze malo kto ma ochote nosic kilka pudelek (notebook,
zewnetrzny dysk) zamiast jednego pudelka (tylko notebook); pewnie
nie uzywasz notebooka na co dzien - to moze nie wiesz, jak malo
komfortowa jest koniecznosc rozkladania kilku pudelek na stole; akurat
idea notebooka jest taka, ze kladziesz na stole jedno pudelko,
podlaczasz do gniazdka elektrycznego i pracujesz;

poza tym wskaz mi prosze dodatkowe urzadzenia, ktore zauwazalna grupa
uzytkownikow komputerow osobistych podlacza do swojego komputera;
w notebooka masz wbudowane: karte sieciowa, modem, zwykle karte WiFi,
firewire, video out; co jest takiego, co sie czesto potrzebuje, a nie
ma tego w notebookach??

> Laptop- ma praktycnzie zerowe mozliwości rozbudowy-

tzn.?? mozesz zmieniac procesor, RAM, dysk twardy; co wiecej chcialbys
zmienic w komputereze??

> W przypadku awarii- naprawa moze być zupełnie nieopłacalna albo
> bardzo droga.

na szczescie jezeli tylko masz potrzebe uzytkowania komputera glownie
niestacjonarnie, to zakup nowego komputera co dwa lata (tyle ma
przewaznie gwarancja) nie powinien byc problemem;

> Laptopy są drogie ! w porówaniau z ich odpowiednikami stacjonarnymi.

tak??

> Wg mnie maja same wady. i uważam że to świetna rzecz jako komputer
> dodatkowy, na wyjzady, czasami do łózka, do pracy w terenie - i tlyko
> do tego go uzywam i tutaj sie sprwdza ale nigdy jako główny komputer
> domowy

to fajnie; a nie pomyslalem o pewnych oczywistych zaletach notebooka:
sprowadza sie to do tego, ze masz ZAWSZE swoj pulpit, swoj system
operacyjny, swoje ustawienia.... zawsze tam, gdzie jestes; masz jeden
program do odbioru poczty elektrnonicznej (otwierasz go sobie tam,
gdzie akurat jestes);

adas;