Re: Magnesy a CRT

Autor: Jakub Szułakiewicz <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sat 04 Jun 2005 - 15:53:34 MET DST

WindowsMen napisał(a):
> Witam.
> Tak dziś sobie siedzę i fajną rzecz zaobserwowałem. A mianowicie
> wpływ magnesów na kineskop od monitora CRT ;]
>
> - możliwość ustawienie obrazu pod różnymi kątami
> - zmiana barw na np. zielono-różowe
> - rozjaśnienie lub przyciemnienie poszczególnych fragmentów obrazu...
> - w trakcie "badań" jestem :P
>
> Pozdrawiam.
>
> P.S.
> Znacie siakieś inne "nie pożądane" wpływy pola magnetycznego na H/W ?

Tak. Pole magnetyczne ma zgubny wpływ na prawie każdą elektronikę, ze
szczególnym uwzględnieniem pamięci magnetycznych (dyski, dyskietki).

> 2P.S.
> A tak na poważnie, gdzie przeczytam o tych "zakłuceniach" obrazu z
> punkt widzenia fizyki (co się tam akurat dzieje, jak temu zapobiec, itp.
> ) ? Pytam bo nawet nie bardzo wiem co wpisać w gooogle.pl :/

Poczytaj sobie przede wszystkim o zasadzie działania kineskopu, to ci
się sytuacja rozjaśni. Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, jak temu
możnaby zapobiec (poza zmianą monitora na niekineskopowy). Jedynym
rozwiązaniem, jakie przychodzi mi do głowy jest ekranowanie (może jakaś
szyba ze szkła ołowiowego?)

--
yakhub