Re: problemy z sp1614n

Autor: cLyDe <clyde_at_neostrada.pl>
Data: Sat 04 Jun 2005 - 15:54:59 MET DST

"ledka" <ledka36NOSPAM@wp.pl> wrote in message
news:d7s474$1u8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Roznica jestw tych tasmach taka ze tasma 80 zylowa ma wiekszo liczbe
> kabelkow (80) i sluzy do przylaczenia dyskow pracujacych z ata66 do
> ata133,
> 40 zylowa na ata33.
> kabel 80zylowy trza odpowiednio wlozyc do plyty glownej(niebieska
> wtyczka),z
> tego komunikatu wynika ze bios niewykrywa systemu , prawdopodobnie
> przekladasz kable w dyskach a nie na plycie glownej, a trzeba przelozyc
> kable na plycie glownej i wtedy powinno byc ok bo jezeli przelozysz tylko
> od
> [...]
Nie wiem do konca co chciales przez to powiedziec. Chyba nie myslisz ze
przekladam wtyczke po stronie dysku a drugi koniec pozostaje nie podpiety ??
No w kazym razie nie chodzilo mi odp ze 80-zylowy dysk ma o 40 zyl wiecej
niz 40 zylowy. Ja sie pytalem o technologie. Wiem ze te dodatkowe 40 zyl
jest wplecionych w pozostale 40 i sluzy jako uziemienie. Ale dalej nie wiem
dlaczego na 40zylowej tasmie dysk dziala poprawnie.
Tu chyba jest maly problem sprzetowy. Otoz na 80zylowej tasmie dysk nie
zawsze sie wykrywa. Nieraz musze nagiac wtyczke troszke w dol(niewazne
ktory). Czyli cos sie odlutowalo. Jednak na 40zylowej zawsze sie wykrywa a
wtyczke moge wyginac w kazda strone. Widac technologia ATA33(40-zylowa) nie
wymaga jakiejs sciezki ktora musiala mi sie odlutowac. Z drugiej jednak
strony sama wtyczka to zawsze 40 pinow(czyli kazde dwie zyly zbiegaja sie
spowrotem do jednego pina) czyli uszkodzenie musi byc gdzies na poziomie
elektroniki. Ale w takim razie dlaczego lekkie nagiecie wtyczki powoduje ze
dysk sie wykrywa. Poza tym samo wykrycie dysku i tak nie powoduje ze system
sie wczytuje.. wczytuje sie tylko na 40 zylowej tasmie.
Najlepsze jest to ze dysk sprawdzalem u kumpla i u niego chodzil :o Z
kolei jest dysk dziala u mnie.