Re: rzutnik zamiast LCD?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 03 Jun 2005 - 04:06:37 MET DST

"lukasz sczygiel" d7nspf$rpl$1@news.onet.pl

> Jak masz cyfrowke albo kamere , nawet stara vhs sie nada, to sobie porob
> zdjecia crt przy 100-120Hz.

Nie mam. :)

> Co prawda luminiofor w CRT ma bezwladnosc ale jest ona rzedu
> 5-15ms(czyli dosyc szybko gasnie)

> Co do ledow to zalezy jak sa sterowane jesli tylko 50Hz to beda mrugac
> jesli pardem stalym to wcale.

No tak. :)

> Z zwykle jarzeniowki mrygaja 50Hz...

> Zalezy kto zlecal badania:) Dowodow nie ma to fakt.

> Ale ja jednak wole dmuchac na zimne.

Nie tylko Ty. Jak napisałem, nawet ,,elektrownia",
choć przytoczyła wyniki badań o nieszkodliwości
swych sieci -- zapłaciła ciężarnej kobiecie, która
domagała się zapłaty.

Ale gdyby te różnorakie promieniowania elemagnetyczne
były aż tak szkodliwe -- to chyba notowalibyśmy zwiększoną
chorowalność spowodowaną komórkami, bezprzewodowymi telefonami,
bezprzewodowym internetem itd...

> I dlatego jakos nie lubie CRT.

Świecące stałym prądem ;) LEDy mnie zaczynają przekonywać. :)

> Ale mnie nie przeszkadza to ze falszuje kolory czy sie rozmywa....

Mnie też. Aktualnie mam smużenie na ekranie, bo cos się posypało
w karcie graficznej i to smużenie dostrzegam dopiero wówczas, gdy
o tym sobie przypominam, oglądam TV (już prawie w ogóle nie oglądam)
lub maluję w Corelu. :) (i czasami, gdy mi się ze smugi robi
,,zaznaczenie" dosłownie niemożliwe do odróżnienia od
rzeczywistego zaznaczenia) Podobnie z podtrzymującymi
drucikami Trinitronu, :) które widać dopiero wówczas,
gdy się chce zobaczyć. Człowiek łatwo się adoptuje/przystosowuje. :)

> Dodatnie.

To zdecydowanie szkodliwe. :(

> Dlatego jonizatory sa polecane do mieszkan bo kazdy ma mase
> sprzetu dzialajacego wlasciwie non-stop. A te jonizuja dodatnio
> otaczajace powietrze.

Kiedyś zwracano na to większą uwagę -- jonizatory
(ujemnie jonizujące) i ozonatory. :)

> Kupi sie wiekszy ale trzeba pamietac o tym ze CRT jednak mruga.

No tak. :)

> Zalezy jak sterowane. Jesli pradem stalym to miodzio ale jesli pradem
> zmiennym to mozna to zbadac aparatem cyfrowym czy kamera ale sadze ze
> porzadni producenci stosuja czestotliwosci pradow zasilajacych rzedu
> 20-100kHz wiec raczej to nie problem.

> Potestuj sobie stare telefony z podswietleniem na LED i zobaczysz ze
> swieca calkiem milo dla oka.

Stare? Ja taki używam. :)
Świeci bardzo ładnie. :)

--