Re: nowy komp

Autor: PePe <basicp_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 22:23:51 MET DST

> Uhm... ale rozumiem, że graficzną prędzej czy później zmienisz.

nie - nie ma sensu. ona wyciąga AGP 4x a więcej mi nie jest potrzben.
Przecież do filmów wystarczy :P

> Jeśli monitor LCD to... nie wykonalne, więc zakładam, że masz na myśli CRT a
> jeśli już jesteśmy przy monitorku to polecam Samsunga 797mb.

chciałym aby był to monitor "na lata", a nie jak mój 774FT, który działa
gorzej (geometria fatalna, piszczy, skrzeczy, ciemne barwy) niż monitor
szwagra który ma już z 10 lat.

> IMHO AMD lubi się z nforcem4 :) Duet uroczy lecz uroczo drogi - zwłaszcza
> gdy myślę o tym co tygrysy lubia najbaaaardziej a więc o MSI k8n
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16530 to juz zostaje nam 900zł i
> amd64 3000 na vince za 680zł...
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18166 i zostaje nam... ile? yy
> jakieś 200zł. Cholera...chyba przegialem :] hyhy... Ale piękny byłby zestaw
> :)

czy mogę prosić o wyjasnienie tych tajemniczych skrótów jak MSI, IMHO,
vince?
myślę, że jestem dobrym informatykiem, ale na rynku komputerowym nie
jestem na bierząco.
chodziło mi w pytaniu głównie o to, które chipsety dobrze współpacują z
amd64? na jakie paratery zwaracać uwagę? jakie są aktualnie częstotliwości
fsb?

> SATA I - 150MB/s, SATA II - 300MB/s , ATA (100) -100MB/S, ATA 133 - zgadnij
> ;)

czy podczas kupna dysku moge się dowiedzieć które SATA obsługuje? czy II
jest dużo droższe od I?
pozatym 100 MB czy Mb? (tak z ciekawości) :P

> Khe khem.. linux? Co ma system operacyjny do grupy sprzetowej? Nic! NTG!

ma - linux nie zawsze dobrze sobie radzi ze sprzętem (np. Planet wl-8305),
producenci nie wypuszczają sterowników pod lina.

> Jesli sprzetowo bedzie oki to programowo takze (wersje optymistyczna).

a problemy z adresowaniem dysków (>80GB o ile dobrze pamiętam) ??
pamiętam że keidyś musiałem ściągać i instalować jakies programy, żeby
windows wykrywał większe dyski.

> [...]
> 700zł. To zostaje 700zł na obudowe, dysk, pamiec. Dysk samsung 80GB sata
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9845 za 250zł, zostaje 450zł.
> Pamiec jedną kostke 512MB pc3200 cl2.5 twinmosa bo duala nie obsluguje plyta
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9684 (180zł). I za 250zł kup jakas
> przyzwoitą obudowe.
> Jak na komputer do programowania, oglądania filmów, słuchania muzyki i
> pisania jak najbardziej wystarczy. Co prawda nie high end ze względu na
> procek chipset i podstawkę to sprzęt przyzwoity.

noi właśnie o to mi chodzi - sprzęt ma być dobrej jakości. Komputer na
którym aktualnie pracuję ma już 5 lat i zrobiłem wiele błędów, kiedy go
kupowałem - pierwszy Celeron 566 zamiast PIII, drugi chipset VIA. Gdybym
miał PIII komp byłby wiele wydajniejszy, gdybym miał chipset intel mógłbym
oglądac z powodzeniem DVD, a tak nie ch***a nie daje rady, mimo że grafika
jest "nowa".
Sempron jest okrojoną wersją Athlona czy Athlona64?
Komputery z AMD64 są wiele szybsze? ile ona mają rdzeniów? mają HT?
pamięc dual? chodzi o podwójny kanał? wiele szybsze od zwykłych?
Co do ceny - może być ze 200 zł więcej. Chcę kupić coś, co mi bedzie długo
służyło.