Re: nowy komp

Autor: aidahow <dariusz.socha_at_op.pl>
Data: Thu 26 May 2005 - 00:17:31 MET DST

Użytkownik "PePe" <basicp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> nie - nie ma sensu. ona wyciąga AGP 4x a więcej mi nie jest potrzben.
> Przecież do filmów wystarczy :P

Aha, no tak.. jesli nie do gier to jak najbardziej wystarczy.

> chciałym aby był to monitor "na lata", a nie jak mój 774FT, który działa
> gorzej (geometria fatalna, piszczy, skrzeczy, ciemne barwy) niż monitor
> szwagra który ma już z 10 lat.

Na lata to byłby LCD z matrycą PVA (25ms)- jezeli nie grasz to bylby
prawdziwy rarytas. Ale Samsunga 797mb to swietny monitor CRT.

> czy mogę prosić o wyjasnienie tych tajemniczych skrótów jak MSI, IMHO,
> vince?

MSI - microstar (producent)
IMHO - in my humble opinion (w mojej skromnej opini - czyli moje zdanie na
jakis temat)
vince - nowy rdzen amd64 (nowszy od winchestera i newcastle)

> chodziło mi w pytaniu głównie o to, które chipsety dobrze współpacują z
> amd64? na jakie paratery zwaracać uwagę? jakie są aktualnie częstotliwości
> fsb?

Generalnie wszystkie a im nowszy tym szybszy wiec ameryki nie odkrylem :)
Ale.. jesli chodzi o szczegoly to niestety nie pomoge Ci bo nie dawno
zaczalem sie intersowac AMD - wczesniej Intel tylko.

> czy podczas kupna dysku moge się dowiedzieć które SATA obsługuje? czy II
> jest dużo droższe od I?
> pozatym 100 MB czy Mb? (tak z ciekawości) :P

SATA 1 i 2 sa kompatybilne ze sobą - to samo gniazdko. Hm... SATA II o ile
sie domyslam to tylko w nowych plytach na nowych chipsetach wiec tym samym
to jest drogie. Ale.. to nie powod do bólu bo SATA jest wystarczajce
(wydajnosc w realiach i tak jest zblizona - jedynie kontroler udostepnia
teoretyczną wieksza przepustowosc).
Heh... jasne ze MB a nie Mb :)))

> ma - linux nie zawsze dobrze sobie radzi ze sprzętem (np. Planet wl-8305),
> producenci nie wypuszczają sterowników pod lina.

> a problemy z adresowaniem dysków (>80GB o ile dobrze pamiętam) ??
> pamiętam że keidyś musiałem ściągać i instalować jakies programy, żeby
> windows wykrywał większe dyski.

Jeżeli bios widzi, a system nie to już kwestia programowa :-)

> noi właśnie o to mi chodzi - sprzęt ma być dobrej jakości. Komputer na
> którym aktualnie pracuję ma już 5 lat i zrobiłem wiele błędów, kiedy go
> kupowałem - pierwszy Celeron 566 zamiast PIII, drugi chipset VIA. Gdybym
> miał PIII komp byłby wiele wydajniejszy, gdybym miał chipset intel mógłbym
> oglądac z powodzeniem DVD, a tak nie ch***a nie daje rady, mimo że grafika
> jest "nowa".

> Sempron jest okrojoną wersją Athlona czy Athlona64?

Ahtlona

> Komputery z AMD64 są wiele szybsze?

Pojecie wzgledne bo wydajnosc nie zalezy bezpośrednio od CPU, sprawdz w
testach.

1

> mają HT?

nie

> pamięc dual? chodzi o podwójny kanał?

tak

> wiele szybsze od zwykłych?

tak, dwa razy

> Co do ceny - może być ze 200 zł więcej. Chcę kupić coś, co mi bedzie długo
> służyło.

Do Twoich potrzeb opiasanych wcześniej co byś nie kupił nowego to i tak Ci
będzie długo słuzylo. Programowanie, filmy, biuro... 500mhz jest po uszy ;)

--
| p o z d r a w i a m - a i d a h o w | www.aidahow.xp.pl | GG: 9161504  |
| Pentium 4 2,4C | Asus P4P800 i865PE | 512MB PC3200 CL 2,5 TwinMos DUAL |