Re: nowy komp

Autor: aidahow <dariusz.socha_at_op.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 17:22:11 MET DST

Użytkownik "PePe" <basicp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> witam! w najbliższym czasie (w ciągu ok miesiąca) chcę kupić nowy
> komputer.

Bosko! :)

> Ze starego zostają: GeForce MX400, DVD-ROM LG, SB128, głośniki,
> Mustek BP 1200CS, HP 920C.

Uhm... ale rozumiem, że graficzną prędzej czy później zmienisz.

> Chciałem kupić coś naprawdę wydajnego. Skrzynka + monitor <2000 zł.

Jeśli monitor LCD to... nie wykonalne, więc zakładam, że masz na myśli CRT a
jeśli już jesteśmy przy monitorku to polecam Samsunga 797mb.

> Chciałem żeby znalazł się tam AMD64 oraz dysk z interfejsem SATA. Proszę
> doradźcie mi jaki DOKŁADNIE sprzęt mam kupić.

AMD 64 to dobry wybór na dobry komputer :) Monitor mamy zgłowy - a razem z
nim 600zł http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=11670 więc zostaje nam
1400zł.

> Jakie chipsety/płyty głowne są aktualnie najlepsze?

IMHO AMD lubi się z nforcem4 :) Duet uroczy lecz uroczo drogi - zwłaszcza
gdy myślę o tym co tygrysy lubia najbaaaardziej a więc o MSI k8n
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16530 to juz zostaje nam 900zł i
amd64 3000 na vince za 680zł...
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=18166 i zostaje nam... ile? yy
jakieś 200zł. Cholera...chyba przegialem :] hyhy... Ale piękny byłby zestaw
:)

> Co jest bardziej wydajniejsze SATA czy ATA?

SATA I - 150MB/s, SATA II - 300MB/s , ATA (100) -100MB/S, ATA 133 - zgadnij
;)

> Który procesor kupić? (najlepsza relacja cena/jakość)

Ten wyzej, ale w tym budzecie ja sie nie zmieszcze - od dziecka lubie high
end ;)))

> Chciałbym pracować pod linuxem, w którą dystrybucję się zaotrzyć?
Khe khem.. linux? Co ma system operacyjny do grupy sprzetowej? Nic! NTG!

> Czy mogą
> być problemy z dużymi dyskami podczas instalacji/użytkowania linuxa?

Jesli sprzetowo bedzie oki to programowo takze (wersje optymistyczna).

> Nie gram(!), komp jest mi potrzebny do programowania,
> oglądania filmów, słuchania muzyki, pisania prac.

eeeee to zmienia postać rzeczy :))
To jak tak to za reszte (1400zł, bo monitor zostaje) kup Asusa k8v deluxe na
via k8t800 (socket 754) http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=10924
(366zł), do tego jakiegos semprona 2600+
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17956 (315) - razem z płytą ok.
700zł. To zostaje 700zł na obudowe, dysk, pamiec. Dysk samsung 80GB sata
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9845 za 250zł, zostaje 450zł.
Pamiec jedną kostke 512MB pc3200 cl2.5 twinmosa bo duala nie obsluguje plyta
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9684 (180zł). I za 250zł kup jakas
przyzwoitą obudowe.
Jak na komputer do programowania, oglądania filmów, słuchania muzyki i
pisania jak najbardziej wystarczy. Co prawda nie high end ze względu na
procek chipset i podstawkę to sprzęt przyzwoity.

--
| p o z d r a w i a m - a i d a h o w | www.aidahow.xp.pl | GG: 9161504  |
| Pentium 4 2,4C | Asus P4P800 i865PE | 512MB PC3200 CL 2,5 TwinMos DUAL |