Re: LCD 18" - jednak mniejsze fundusze...

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 22 May 2005 - 23:46:02 MET DST

zzz wrote:

> Ten z "matrycą LG": w benchmarku NOWY kosztuje 1100 zł -
> http://sklep.benchmark.pl/pelny_15768.html.
> Dziwny komentarz: "czas reakcji wystarczający do gier, trochę gorzej jednak
> to wygląda w filmach" - pierwsze słyszę, żeby czas reakcji grał rolę w
> filmach, może tak jest na matrycach TN (chyba ten monitor jest na jakiejś
> starej TN - kąty ma małe)? Nie wiem.

Gateway o którym mówisz AFAIK jest na matrycy LG-Philips LM181E06,
znanej z m.in. NEC'a 1860NX, Dell'a 1800FP, Iiyamy AS4612 czy LG 1810B.
Dodam tylko że nie jest to żadne tanie TN, tylko najprawdziwszy IPS o
czasei reakzji 25 ms (z minimalnym rozrzutem nie jak np. w matrycach
*VA). A te kąty w komputroniku to chyba "wyssali z miętowych cukierków"
albo przepisali z taniej Belinei ;-) Bo na pewno nie ze specyfikacji
tego modelu z http://tinyurl.com/7kpb9 - rzeczywiste kąty to 170/170 stopni.

> Eizo może być na granicy żywotności świetlówek i czekałaby cię wymiana, ale
> to świetna firma.

Obawiam sie że w przypadku 5-letniego zabytku (prawdopodobie mocno
wyeksploatowanego bo tak duże monitory 5 lat temu stsosowało się
praktycznie tylko w zastosowaniach profesjonalnych, a nie np. tylko
stały prawie nieużywane u w-prezesa banku na biurku jak czasem mniejsze)
nie pomoże nawet najlepsza marka. A inwestowanie w tak drogie jak
dedykowane świetlówki materiały eksploatacyjne IMHO mija się z celem w
takim przypadku..

> Dowolny program, który wyświetla:
<cut>

Co do tego typu softu polecam przeszukać archiwum grupy - było sporo w
wątkach o panelach, nawet linki. Osobiście używam NEC monitor test i
jest świetny do testów matryc.

Do pytajacego - jeśli chodzi o Gateway'e wrarto zwrócić uwagę na kilka
rzeczy:
-zakładac że będzie się korzystało na codzień wyłacznie ze złącza DVI
(D-Sub ma w tych monitorach IMHO kiepską jakośc obrazu)
- "z dużą doza niesmiałości" podchodzić do gwarancji polskiego
dystrybutora, jest ona raczej mocno kiepska i ma dużą tolerancję dla
wszelkiej maści "pixeli" (na szczęście te matryce są niezbyt na nie
"podatne" - i bardzo słabo na nich widać nawet ew. uszkodzenia)
- uważać na to co dokładnie się kupuje i gdzie, znaczy sprawdzić dobrze
sprzęt albo kupowac gdzieś gdzie bez problemu wymienią w razie czego
(znowu kwestia ww kiepskiej gwarancji i "dziwnego" jak dla mnie
dystrybutora).

Poza tym to chyba jedyny w tej grupie cenowej sprawny/nowy sprzęt z tej
klasy matrycą. Na DVI obraz jest IMHO bardzo dobry, kolory nasycone a
kąty całkiem niezłe jak miałem okazję zerkać. Oczywiscie nie ma róży bez
kolców - obudowa jest raczej mało "ekskluzywna" (choć funkcjonalna i nie
"buja się" jak w wielu tanich monitorach) no i o gwarancjach w stylu "0
badpixeli przez miesiąc/rok" można zapomnieć - co przy tej cenie raczej
nie dziwi..

Pozdrawiam