Re: LCD 18" - jednak mniejsze fundusze...

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Sun 22 May 2005 - 19:56:38 MET DST

Ten z "matrycą LG": w benchmarku NOWY kosztuje 1100 zł -
http://sklep.benchmark.pl/pelny_15768.html.
Dziwny komentarz: "czas reakcji wystarczający do gier, trochę gorzej jednak
to wygląda w filmach" - pierwsze słyszę, żeby czas reakcji grał rolę w
filmach, może tak jest na matrycach TN (chyba ten monitor jest na jakiejś
starej TN - kąty ma małe)? Nie wiem.
Uwaga: tylko dwa komentarze i oba niezbyt pozytywne, nie brałbym tego ;).
Eizo może być na granicy żywotności świetlówek i czekałaby cię wymiana, ale
to świetna firma. W monitorze zwróca uwagę: kontrast na poziomie matryc TN,
http://www.digit.pl/artykuly/7867.html - tutaj recenzja, to jakiś MVA chyba,
bo kąty ponoć idealne. Czas reakcji ogromny - nie wiem czy na czymś takim da
się film obejrzeć.

> Myślę, że obydwa miałbym możliwość potestować programami (znam tylko Nokia
> Monitor Test - czy są jakieś bardziej przydatne?)

Dowolny program, który wyświetla:
- przejścia czarny na czerwony/zielony/granatowy (wtedy możesz sprawdzić czy
przejścia są płynne, czy jasne kolory są dobrze oddane - np. czy czerwony
nie jest różowy przypadkiem), najlepiej w programie graficznym sprawdzić też
pod lupą paski kolorów (są w dziale technicznym obrazki specjalne, które
wystarczy skopiować choćby do painta i powiększyć, żeby widzieć słupki) -
czy zbyt wielu nie brakuje (standardowo LCD mają 16,2miliona, najnowsze MVA
i S-IPS już pełną paletę) i czy są kolory dobrze odwzorowane
- czarny i biały ekran (najlepiej też inne kolory) - żeby poszukać
uszkodzonych subpikseli i zobaczyć podświetlenie (im ciemniejsze
pomieszczenie tym lepiej)
- subpikseli szukaj też na NACHYLONYCH pod kątem (Nokia Monitor Test chyba
umożliwia) - bo u mnie np. jest subpiksel, który zapala się i gaśnie
zależnie od tego co jest pod nim - dzięki temu jest niewidoczny, ale gdyby
był na środku ekranu, mógłby wkurzyć nagle wyskakując, hehe
- testować na kontraście 100% jeśli to VA, nie wiem jak na innych

Ogólnie: osobiście wybrałbym w twojej sytuacji CRT 19''. Albo poczekał. :)