Re: Matryce TFT w notebookach

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 17:12:34 MET DST

zzz <magness2@poczta.fm_wytnij_to> napisał(a):

> juz
>
> <-- to brzmi jak tekst propagandowy
>
> Była, dopóki nie weszły PVA/MVA z dopalaczami.
> S-IPS ma też wady:
> - gorsza czerń niż na matrycach VA (są już matryce PVA z kontrastem -
> 1500:1, co przy zwyczaju Samsunga do lekkiego ZANIŻANIA kontrastu w swoich
> danych, da pewnie czerń niespotykaną na innym monitorach :) )
> - odstępy między pikselami (między kolumnami jeśli dobrze pamiętam) -
> bodajże się to nazywa "door efect" - niektórym ponoć przeszkadza
> - kolory są mniej nasycone (bladsze) niż na VA
> [...]
Pisze na podstawie wlasnych doswiadczen, a przypominam, ze mowimy o ekranach
LCD w laptopach. Do momentu przesiadki na laptopa z ekranem w technologii
IPS nie bylo mowy o powaznej pracy z takimi programami graficznymi jak
Photoshop. Nie bede juz wymienial powszechnie znanych przyczyn, ktore to
uniemozliwialy. Teraz nie mam z tym problemow. Nie uzywam laptopa do gier,
wiec czas reakcji nie jest dla mnie istotny. Czasami ogladam filmy i tutaj
roznica podstawowa z TFT - kat widzenia. Poprzednio uciazliwe bylo ogladanie
DVD przez dwie godziny w tej samej pozycji, niewielka zmiana kata widzenia
powodowala ogromne zmiany kolorow. Teraz pelen luksus. Jak pisalem mam
laptopa z ekranem 15" IPS, ale takze monitor 19" z PVA, moge wiec porownac:
odwzorowanie kolorow jest lepsze w laptopie, kontrast porownywalny ze
wskazaniem na PVA. Pozostaje sprawa ostatnia, naturalna rozdzielczosc: w
monitorze standard 1280x1024, czyli ponizej 90 DPI; w laptopie 1600x1200, a
wiec 133 DPI. To widac wyraznie w kazdym edytorze tekstu i jak moge, to
przesiadam sie na laptopa.
Pozdrowienia.