Re: podłączenie kompa do tv

Autor: <lev_at_k>
Data: Thu 19 May 2005 - 13:21:22 MET DST

sucip wrote:
> gawędziłem sobie z serwisantem na temat wymiany gniazda euro w tv i od słowa
> do słowa taką wiedzę nabyłem i ciekaw jestem co o tym sądzicie.
>
> z ust pana padły następujące tezy:

<cut>

> co sądzicie o tym?
> :))

Sądząc po tym "laptopie, ale tylko na baterii" chodziło mu pewnie o
"róznicę potencjałów" wytwarzajacą się przy podłączaniu np. kompa do TV
(z kolei podłączonego do np. lokalnej sieci kablowej). To zjawisko w
"małej skali" prawie każdy miał pewnie okazję obserwować jako zakłócenia
  fonii/obrazu przy korzystaniu z TV-Out właśnie (pomaga wtedy separator
galwaniczny albo prościej - odłaczenie kabla antenowego z gniazdka
telewizora). Gościu pewnie ostro przesadził - ale faktem jest że w
skrajnych przypadkach (pewnie np. niechlujnie położone sieci kablowe,
wyładowania atmosferyczne wpływajace na sieć) możliwe że zjawisko może
przybierać na sile uszkadzajac trwale podzespoły/elektronikę złącza - w
końcu jest na Allegro trochę kart ze spalonym TV-Out'em, to też o czymś
świadczy ;-)

Pozdrawiam