Re: LCD czy CRT lepiej chroni oczy ??

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Tue 17 May 2005 - 12:01:14 MET DST

Jacek Maciejewski pisze:

> Pominawszy ten kawałek "powinno znajdować się dużo zieleni, dla
> neutralizacji wpływu szkodliwego promieniowania", piszą do rzeczy. Ja
> dodam od siebie herezję. Jak ustawisz sobie źle LCD (nadmierna
> jasność) to męczy on wzrok równie skutecznie jak CRT.

Tak, to bardzo ważne, nawet ważniejsze niż typ monitora. Pamiętam, że miałem
kiedyś OPTIview 15". Był beznadziejny, ale miał 90Hz w 800x600 i był tak
ciemny, że po włączeniu nie było widać napisów wyświetlanych przez bios.
Nie męczył wzroku w ogóle. :) Potem kupiłem 19" Sony na Trinitronie,
ustawiłem na 30/50 (czy coś takiego) i zaczęły się problemy. Pod koniec
użytkowania zszedłem do 0/30-40 i było już trochę lepiej.

> I odwrotnie,
> dobrze ustawiony CRT nie męczy wzroku w ogóle. Znacznie prędzej dupa
> cię rozboli od siedzenie przy kompie :)

Pisałeś kiedyś np. jakiś program 24h bez przerwy? Jest różnica. :)

> No i ciekawe, że nikt nie pyta jak uniknąć "promieniowania" TV? Co,
> już wszyscy się oswoili?

Przed TV mimo wszystko nie siedzi się tak długo jak przy komputerze i raczej
nie patrzy nonstop podczas oglądania. Po za tym siedzi się znacznie dalej
od kineskopu.