Re: LCD czy CRT lepiej chroni oczy ??

Autor: <lev_at_k>
Data: Tue 17 May 2005 - 12:13:42 MET DST

Jacek Maciejewski wrote:

> Pominawszy ten kawałek "powinno znajdować się dużo zieleni, dla
> neutralizacji wpływu szkodliwego promieniowania", piszą do rzeczy. Ja
> dodam od siebie herezję. Jak ustawisz sobie źle LCD (nadmierna
> jasność) to męczy on wzrok równie skutecznie jak CRT. I odwrotnie,
> dobrze ustawiony CRT nie męczy wzroku w ogóle. Znacznie prędzej dupa
> cię rozboli od siedzenie przy kompie :)

No to (bez urazy) chyba masz bardzo "mało odporne" cztery litery, albo
super-odporne oczy. "Zwykli śmiertelnicy" jednak w przeważajacej
większości odczuwają sporą "ulgę" po przesiadce na LCD właśnie.
BTW - żeby nie było - jak dawno temu używałem jeszcze CRT, to były to
sprzęty na Diamandtronie, dodatkowo z zewnętrznymi filtrami z plaryzacją
kołową i uziemnieniem Polaroid/3M (seria Gold), a nie tylko zabytkowe
"szroty" typu 14" z bańką a la "kula" i przeplotem ("interlaced").
Niestety zmainy ustawień nie były tu w stanie niczego radykalnie zmienić
- po paru godzinach miałem po prostu dosyć, wrażenia bez porównania
gorsze niż LCD (który oczywiście jak wszystko też ideałem nie jest).

> No i ciekawe, że nikt nie pyta jak uniknąć "promieniowania" TV? Co,
> już wszyscy się oswoili?

Może po prostu dlatego że 99% populacji nie siedzi 0.5-1 m przed swoim
TV po parę godzin dziennie? Ten fakt siłą rzeczy znacznie zmniejsza
skalę tego problemu :-P

Pozdrawiam