Re: UPS

Autor: ToMasz <witu_at_NO-SPAM.op.pl>
Data: Mon 16 May 2005 - 19:35:34 MET DST

> Z zrobiles po tej zamianie kalibracje? Bo AFAIK Smarty APC
> [1000VA to pewnie juz smart] tego wymagaja.
kalibracje baterii - albo precycyjniej mówiac, test, jak długo pociagnie z
baterii -tak. stąd mam te wspomniane 6 minut.
jednak kalibracja całego upsa, czyli przekonanie dziadostwa ze dostało nowe
baterie- nie udaje sie.
soprzedawca kazał rozładowac go małym pradem( obc 100W) troche nydne zajęcie
bo ups piszczy, a ttrwa to cały dzien. na stronie www pisze ze trzeba
conajmniej 30% to troche wiecej niz bierzemój komp z monitorem. W zwiazku z
tym musiałem zasilic z upsa dodatkowo tv29 cali. chodził ponad 3 godziny.
na koniec udało mi sie przekonac telefonicznie serwisanta APC ze jednak mam
oryginalne akumulatory. powiedział ze mam go kalibrowac na 70% mocy. wiec tu
już nie kombinowałem podpiąłem suszarke do włosów. po godzinie juz mi sie go
zal zrobiło, a kalibracja nic nie dała. w srodku mam 2x18ah, czyli tak cos
jakby akus z "malucha"

> A po polsku mozna?

czyli tak: wciskasz "on" i wszystko sie zaswieca,załącza, wali jakis
przekażnik, i wszystko zdycha. trzeba odczekac 15 sekund. wciskasz i
trzymasz "ON" tak długo aż zaswieci sie zielona dioda. wtedy trzeba puscic.
jak nie puscisz, dioda gasnie i juz nie wystartuje.

(cut)
np: mozna wrzucic do samochodu
> i wziac grajka czy oszczedny TV jadac na wygib - gdyby kupowac do
> tego baterie to sprawa jest nieoplacalna.

ja mam ogrzewanie na gaz, ale wode w kaloryferach przepompowuje silnik
elektr. jak nie ma prądu, to mam zimno, pomimo ze potrzebuje zaledwie 90W do
zrobienia w mieszkanu sauny! ( no i pare m3gazu!)
tak wiec zalezało mi zeby ups, podpiety do pieca, działał ( czyli zimny
start) i to długo-daltego wpakowałem akumulatory XXL, i to dobre XXL.
ToMasz