Re: UPS

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 22:27:18 MET DST

ToMasz <witu@NO-SPAM.op.pl> wrote:

> ja mam upsa APC 1000, ale wsadziłem do niego drogie duze akumulatory
> innej znanej firmy. zaoszcedziłem na tym około 40 % kwoty. Problem w
> tym ze jak nie kupisz oryginałów to firma APC ma cie w dupie. Moze
> logiczne, ale nie polece firmy APC nikomu. Teraz jak podepne kabel com
> z upsa do kompa to ups działa 6 minut po zaniku zasilania, no bo mu
> sie wydaje ze ma zdechłe akumulatorki. Jednak bez kabla mój zestaw
> komputerowy amd2.4 z crt19"chodzi spokojnie ponad godzine.

            Z zrobiles po tej zamianie kalibracje? Bo AFAIK Smarty APC [1000VA to
pewnie juz smart] tego wymagaja.

> Zimny start- jest ale tak troche knifami sie go wywołuje.

            A po polsku mozna?

> no i to co napisał kolega jest prawdą. wyłączasz wszystko, załączasz
> upsa"na zimno" a potem podłaczasz mu monitor, kompa, drukarke.....
> co tam chcesz.

            No nie przeadzalbym z ta iloscia urzadzn, zwlaszcza z drukarka
laserowa. Zreszta ona zre tyle pradu, zwlaszcza przy uruchamianiu i podczas
drukowania przy nagrzewaniu walkow, ze do APC podlacza sie je specjalnym,
bialym gniazdem, ktore nie jest podtrzymywane a tylko zabezpieczane przed
przepieciami.
Zimny start przy PC bardzo rzadko sie przydaje - np: jesli trzeba na szybko
dobrac sie do dokumentow i zgrac na pendrive itp zamim UPS nei wyzionie
ducha, ale IMO przydaje sie przy UPSie z sinusoidalnym napieciem na wyjsciu
do innych celow - np: mozna wrzucic do samochodu i wziac grajka czy
oszczedny TV jadac na wygib - gdyby kupowac do tego baterie to sprawa jest
nieoplacalna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938