Re: nowy XBox - czy to koniec X86?

Autor: PSYLO <psylo.towycinamy_at_o2.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 23:32:02 MET DST

Czajson napisał(a):
> Pamiętasz zwiastuny PS2? PC-ty miały zostać rozniesione na strzępy. No i
> zostały..... 386, 486, może Pentium I. ROTFL

Konsole mają swoich zwolenników, specyficzny klimat itd.
Poza tym subiektywne wrażenia z gry na np. PS2 nawet dzisiaj są
niejednokrotnie dużo lepsze niż z "super nowej gry PC na nowym
komputerze". Nie każdego stać na sprzęt za 5000zł. Szczególnie biorąc
pod uwagę fakt, że po tygodniu kupujesz nową grę na ten "wypasiony"
komputer i w wysokich ustawieniach oglądasz pokaz slajdów (no, może nie
tydzień, ale też nie bardzo długo ;)). Konsolę kupujesz raz i przez
następne 2-3 lata cieszysz się najnowszymi grami z pełną płynnoscią, bez
ciągłych inwestycji w sprzęt.

Do tej pory sam grałem w większości na PC, konsoli w domu nie mam. Ale
patrząc na to co się dzieje zaczynam się zastanawiać, jaki to ma sens.
Czy nie lepiej kupić konsolę raz i mieć święty spokój? A komputer by
służył do pracy... też by na tym skorzystał ;)

Inna sprawa jest taka, że konsole nie nadają sie dla ludzi
sprawdzających codziennie 5 nowych gier, dem, zaliczających 2 godziny
rundki w "czydemarka" itd. Chcąc tak postępować przy platformie innej
niż PC poszliby z torbami ;) Więc nie jest tak znowu różowo...

Co więcej, z użytkowaniem PC powiązane jest zainteresowanie sprzętem,
ciągłe ulepszanie, podkręcanie, moddowanie, itd. Ta sztuka dla sztuki
(choć kosztowna...) bardzo często jest sama w sobie główną frajdą. Gry
odchodzą wtedy na, możnaby powiedzieć, drugi plan. Do Xbox'a360 nie
zamontuję przecież chłodzenia wodnego (a może? ;)), nie podkręcę mu
procesora (chyba, że... ;)))).

Mimo tych realnych i potencjalnych zalet wątpię czy cały ten chwilowy
"szał" odbije się w znaczącym procencie na rynku podzespołów
komputerowych. No, chyba, że w ten sposób, że wyznaczy nowe "trendy" i
kierunki rozwolu na najbliższy okres... Zobaczymy :-)

Ogólnie rzecz biorąc - konsole to ciekawa sprawa, ale nie dla
wszustkich. Xbox360 zapowiada się ciekawie, choć jeszcze tak naprawdę
nie wiemy o czym dyskutujemy. Jedno co zauważyłem dziś to to, że masowo
zaczynają znikać z różnych serwisów rzekome screeny z Xbox360. W kilku
miejscach znalazłem wytłumaczenie typu " The images have been removed at
Microsoft's request." Ciekawe co się dzieje? ;)
Przykład: http://www.xboxyde.com/news_1508_en.html

--
Psylo