Re: nowy XBox - czy to koniec X86?

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 23:48:20 MET DST

PSYLO napisal:
> Poza tym subiektywne wrażenia z gry na np. PS2 nawet dzisiaj są
> niejednokrotnie dużo lepsze niż z "super nowej gry PC na nowym
> komputerze". Nie każdego stać na sprzęt za 5000zł.

Tu już nie chodzi o sprzęt i jego teoretyczne możliwości. Na PC nie tworzy
się ostatnio gier pokroju Gran Turismo, gdyż jest to zbyt drogie, nie
powstają gry pokroju ICO, ponieważ to zbyt ryzykowne... (miał być Fable -
Molyneux wolał stworzyć go na konsolę). Na PC wydaje się głównie gry
"bezpieczne" z marketingowego punktu widzenia.

> Konsolę kupujesz raz i przez następne 2-3 lata cieszysz się najnowszymi
> grami z pełną płynnoscią, bez ciągłych inwestycji w sprzęt.

<ironia>E, gadasz. To niemożliwe, by na czteroletniej zabawce za 600 zł
można było grać w nie wykastrowanego Splinter Cella, HL2 czy wyścigi z
grafiką i rozbudowaniem, jakiego na PC nie uświadczysz.</ironia>

> Inna sprawa jest taka, że konsole nie nadają sie dla ludzi
> sprawdzających codziennie 5 nowych gier, dem, zaliczających 2 godziny
> rundki w "czydemarka" itd.

Hmm... a kto tak robi, poza napalonymi kilkunastolatkami z nagrywarką?

> Do Xbox'a360 nie zamontuję przecież chłodzenia wodnego (a może? ;)),

Nie musisz - bezobsługowe chłodzenie wodne (radiatory z płynem) będzie w
standardzie.

> nie podkręcę mu procesora (chyba, że... ;)))).

Ja mam w Xboksie zwiększoną dwukrotnie pamięć (dolutowałem cztery chipy po
100 nóżek), dorobione wyjście coaxial i VGA (w oparciu o specjalny bios i
kostkę lm1881), zmieniony dysk na cichy 160GB i dorobione USB. Sztuka dla
sztuki, rzecz jasna. Choć nie powiem, doskonale się na tym emuluje.

> Ogólnie rzecz biorąc - konsole to ciekawa sprawa, ale nie dla
> wszustkich.

Problem w tym, że wielu PeCetowców reaguje na ich widok jak byk na
czerwoną płachtę. Co więcej - nie mają pojęcia, co tak naprawdę krytykują.

> Jedno co zauważyłem dziś to to, że masowo zaczynają znikać z różnych
> serwisów rzekome screeny z Xbox360.

Te screeny są kiepskie, biorąc pod uwagę możliwości nowego sprzętu -
pochodzą z bardzo wczsnych wersji gier i dem tworzonych m.in. na potrzeby
przyszłych prezentacji. Pewnie dlatego MS je usuwa.

k,