Re: Podchwytliwe pytania -- przesłuchanie HDD i napę dów optycznych celem którego jest poznanie numerów s eryjnych tych urządzeń.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 14 May 2005 - 17:39:27 MET DST

"AcePL" 03d2cc3bc54d514ca8c7de149b250673@news.home.net.pl

> Jesteś pewien że to był rzeczywisty numer seryjny
> produktu a nie numer serii?

Chyba napisałem już, że w przypadku nagrywarki HP i dwóch
dysków uzyskałem za pomocą softu numery tożsame z numerami
z obudów, a w przypadku nagrywarki Toshiby numer inny, ale
w tym samym formacie, co numer na obudowie.

> Pytam, bo o ile dobrze pamiętam

A na ile dobrze pamiętasz?

> to standard IDE/ATA/ATAPI nie przewiduje
> takiego polecenia. To znaczy polecenie
> IDENTIFY DEVICE pozwala odczytać
> sporo danych, na przykład:
> -rodzaj (HDD czy CDROM)
> -obsługiwane tryby
> -firmware
> -numer seryjny ( w rozumieniu numeru serii)
> -model
> ale też sporo innych.

Owszem -- sporo. Wystarczy uruchomić jakiś
diagnostyczny program, aby się przekonać,
że sporo. :)

> I o ile rozumiem, że jest możliwe zapisywanie
> w podzespołach ich własny numer seryjny (elektroniki)
> to nie bardzo widzę tu możliwość zapisania numeru
> seryjnego wyrobu. Bo jak, skoro dysk jest
> składany z podzespołów?

A karty sieciowe z czego są składane?
A samochody z czego są składane?
A telefony komórkowe z czego są składane?

> Nie wiem czy najnowsze standardy jakoś rozbudowały
> protokół IDE i polecenie takie jest mimo wszystko
> dostępne, ale nie bardzo widzę możliwość
> _techniczną_ tego, czego oczekujesz.

Jak już napisałem -- odczytałem softem numery seryjne czterech urządzeń.
W trzech przypadkach zgadzają one się z numerami z naklejek, w jednym
jest ten sam format zapisu (w stosownych miejscach są litery
a w stosownych są cyfry) ale numery te (odczytany z obudowy
i odczytany programowo) są różne. I ten czwarty przypadek
właśnie był tym przypadkiem, w którym chodziło o sprawdzenie,
czy serwis dokonał podmiany obudowy, czy też podmiany
całego napędu, jako że nie potrafiono mi na to pytanie
w tym serwisie udzielić odpowiedzi, tłumacząc się tym,
iż nie oni napęd reperowali, ale dostawca, czyli dystrybutor.

Jak widać -- pytanie konTROLne nie było nie na miejscu.
(skoro utrzymujesz, jak utrzymujesz)

-=-

Można jeszcze się dowiedzieć, jaka jest wg Ciebie
różnica pomiędzy numerem serii i numerem seryjnym?

Może dodam, że w przypadku nagrywarki HP widnieją
na obudowie dwa numery:

8200 series
HP S/N MY9425C5BH

W przypadku dysku mam w sofcie -- Serial No.

Ani napędów Toshiby (dwóch) ani dysków nie będę
wymontowywał, aby przepisać stamtąd wszystko
specjalnie dla Ciebie czy kogokolwiek innego :)
bez potrzeby.

-=-

I chyba właśnie 'series' oznacza serię,
a 'serial' oznacza kolejny numer.

-=-

Jak będziesz miał kolejne równie ciekawe
spostrzeżenia -- zachowaj je dla siebie,
a w każdym razie nie licz na to, iż na
nie odpowiem.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'