Re: jakos d-sub/dvi-d w LCD

Autor: aidahow <dariusz.socha_at_op.pl>
Data: Fri 13 May 2005 - 12:08:36 MET DST

Użytkownik "zzz" <zzzzzzzzzzzz@poczta.fm> napisał:

> [...]
> Najlepiej kupić monitor z DVI, ale niekoniecznie od razu z kabelkiem DVI
> (po
> prostu przyszłościowo - jeśli jakość obrazu nie będzie dobra - a po auto
> kalibracji jednak powinna być, to podłączysz przez DVI czasem dokupując
> kabelek, bo nie wszystkie LCD oferują). Osobiście mam analogowo podłączony
> na pivocie zauważam lekką stratę jakości (nieznaczne wyszarzenie
> literek) -
> prawdopodobnie moja karta sobie nie radzi (GeForce2), bo podobne rozmycie
> było, gdy... przetestowałem pivot na CRT ;) (patrząc z boku, hehe, nie

Karte graficzna mam Radka 9550 wiec co do jakosci moge spac spokojnie :)

> 300zł to trochę za dużo.

To jest duzo, ale drazniloby mnie ze moglbym miec lepsza jakosc obrazu na
dvi gdybym mial.

> 25ms na TN < 25 ms na PVA. Matryca PVA ma najgorsze czasy, ale w praktyce
> przeszkadza to tylko w grach (i przy białym tekście na czarnym tle) - stąd
> jeśli grasz, to musisz się poważnie zastanowić.

Do tej pory myslalem zupelnie odwrotnie. Tzn.. wiem ze PVA ma gorsze czasy
ale myslalem ze ten sam czas PVA mniej smuzy niz TN (oczywiscie teoretycznie
ten sam) bo przeciez kg gwozdzi i kg pieza wazy tyle samo ;) U mnie z tymi
grami to jest tak ze "no.. czasem w cos pogram", ale duzo pracuje w
photoshopie dlatego paleta barw ma dla mnie istotną wage. Ten wyblakly
czarny to przy matrycy TN czy S-IPS ?

> Osobiście TN odradzam, dla
> graczy polecam S-IPS albo PVA z dopalaczem (są coraz powszechniejsze i
> tańsze - odsyłam na mva.pl).

Hm... to jesli TN ma lepsze czasy to S-IPS i TN ?

> [...]
> Smużenie widać na każdym LCD, obojętnie jak mało ms by miał (oczywiście
> nie
> zawsze jest widoczne na pierwszy rzut oka). Pozostaje kwestia czy to
> przeszkadza i czy osobiście je zauważamy (wiele osób twierdzi, że nie
> widzi
> nawet na PVA, ale chyba po prostu nie wiedzą czego szukać). Gram niewiele,
> ale na PVA grałem trochę w MoHaa i było ok - smużenie widoczne całe czas,
> ale przy kontraście 100% znośne. Jeśli grasz dużo, mogłoby to znacznie
> przeszkadzać, bo może np. utrudniać szybkie celowanie.

Czytajac niektore komentarze na komputroniku stwierdzilem ze przy niektorych
nie widac, ale teraz cholera wie czy rzeczywiscie nie widac czy komus to po
prostu nie robi roznicy ;)
Z jednej strony czekam juz z tym lcd od dawna bo czekam na model ktory
podpasuje mi wszystkimi parametrami no i ceną :) Zawsze znajde cos co mi nie
pasuje.
Mysle nad Samsungiem 710n - co prawda nie ma dvi, ale duze konty, przyzwoity
kontrast i nawet calkiem spoko czas reakcji 12ms. Nie ukrywam ze mam dylemat
bo do 1100zł ciezko kupic "cos co ma rece i nogi".

--
pozdrawiam
 aidahow - GG 9161504