Re: jakos d-sub/dvi-d w LCD

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Fri 13 May 2005 - 11:46:20 MET DST

> Czy roznica w jakosci obrazu na LCD pomiedzy zlaczem analogwym a cyfrowym
> jest widoczna?

Raczej tak, ale to zależy od wielu czynników (także od karty graficznej).
Najlepiej kupić monitor z DVI, ale niekoniecznie od razu z kabelkiem DVI (po
prostu przyszłościowo - jeśli jakość obrazu nie będzie dobra - a po auto
kalibracji jednak powinna być, to podłączysz przez DVI czasem dokupując
kabelek, bo nie wszystkie LCD oferują). Osobiście mam analogowo podłączony i
na pivocie zauważam lekką stratę jakości (nieznaczne wyszarzenie literek) -
prawdopodobnie moja karta sobie nie radzi (GeForce2), bo podobne rozmycie
było, gdy... przetestowałem pivot na CRT ;) (patrząc z boku, hehe, nie
obracałem ekranu).

> Warto doplacac 300zł aby podlaczyc monitor przez dvi-d ?

300zł to trochę za dużo.

> Czy 25ms na matryca PVA i TN jest sobie rowne? - slyszalem rozne opinie.

25ms na TN < 25 ms na PVA. Matryca PVA ma najgorsze czasy, ale w praktyce
przeszkadza to tylko w grach (i przy białym tekście na czarnym tle) - stąd
jeśli grasz, to musisz się poważnie zastanowić. Osobiście TN odradzam, dla
graczy polecam S-IPS albo PVA z dopalaczem (są coraz powszechniejsze i
tańsze - odsyłam na mva.pl).

> I... jaka jest gorna granica opoznienia matrycy dla osob ktore graja -
> oczywiscie taka przy ktorej nie widac smuzenia?

0ms
Smużenie widać na każdym LCD, obojętnie jak mało ms by miał (oczywiście nie
zawsze jest widoczne na pierwszy rzut oka). Pozostaje kwestia czy to
przeszkadza i czy osobiście je zauważamy (wiele osób twierdzi, że nie widzi
nawet na PVA, ale chyba po prostu nie wiedzą czego szukać). Gram niewiele,
ale na PVA grałem trochę w MoHaa i było ok - smużenie widoczne całe czas,
ale przy kontraście 100% znośne. Jeśli grasz dużo, mogłoby to znacznie
przeszkadzać, bo może np. utrudniać szybkie celowanie.