Re: poszukuje elektroniki do WD800BB

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Thu 12 May 2005 - 21:33:49 MET DST

Użytkownik "slawek" <synryszarda@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d609a3$972$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam.
> Spalil mi sie scalak w dysku. Nie mam zarchiwizowanych wszystkich danych.
> Poszukuje dysku z uszkodzona mechanika lub badami.
> CAVIAR WD800BB 00FJA0. Moj wyprodukowano 29.01.2005. Jesli ktos ma taki
> zbyteczny, prosze o kontakt.
> Nie znalazlem informacji na temat zamiany do sprawnego dysku cylindrow (na
> innej grupie napisano, ze cylindrow nie widac golym okiem)-nośnika z
> mojego, Wiem, ze jest to ryzykowne. Chce tylko przekopiowac dane zgadzajac
> sie na wyrzucenie potem dyskow. Prosze o ewentualna porade lub namiary na
> [...]

Ale jaja... w poniedziałek była burza we Wrocławiu, szlag trafił mój najważniejszy dysk
(WD800JB) - martwy, po prostu martwy... Jak to się mawia: "prawidzi twardziele
nie robią backupów" - no i byłem w kropce... Mój dysk kupiłem w marcu 2003.
Poleciałem do sklepu po drugi (chciałem kupić nowy, żeby mieć tylko elektronikę) - okazuje
się, że już jest trochę inna (mocowanie jednej śruby inne, inne podłączenie pinów do napędu).

Miałem szczęście, na allegro gość sprzedawał dysk wyprodukowany ze 2 miesiące później
(poprosiłem tylko o zdjęcie tyłu elektroniki - to łatwo rozpoznać, są dwa dla WD, praktycznie
dla każdego modelu od 40GB w górę...). Dysk chłopak wysłał mi wczotaj po 17stej, otrzymałem
go już dzisiaj. Podmiana elektroniki - właśnie backup pełny dysku robie tamtego (ożył) :)))

BB - to jest seria 2MB cache? Jestem prawie pewny, że jak kupisz dysk w sklepie (nowy 209zł)
i zmienisz elektronikę, to będzie pasować.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,