Re: AMD 64 czy Intel 64 ?

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 09:49:56 MET DST

Użytkownik "Marcin Dębicki" <neo777n@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d5tmdc$c05$1@news.onet.pl...

> No to sie usmialem:D Gdzie to uslyszales?:D Moze zrodlo from Intel?:P
> Obsluzy i to ponad 4GB jezeli pokaza sie aktualizacje dla biosow

Tu jest przykładowy wątek dyskusji o problemach z czterema modułami DDR
"dwustronnymi":
http://www.rhcf.com/sisubb/ultimatebb.php/topic/41/119.html

> A zapusciles testy pamieci?

W testach "memory bandwitch" AMD64 druzgocze Intela.
Jednak zapuściłem też testy pamięci "cache & memory" procesora:
tutaj Intel jest lepszy ponad dwukrotnie (porównuję A64 3000+ Winchester i
Intel 3.06GHz 512MB-L2).

> Bo pewnie uzywasz 32 bitowego xvid'a. w wersji x64 xvid przetwarza w ciagu
> jednego cyklu wiecej niz ten dla starych okien

Rzeczywiście jestem zmuszony używać trybu 32-bitowego.
Moja karta (AverStudio 303) nie ma sterów 64-bitowych.
Czekam na nowe stery.

> to 1.5 to jakies lekko przeklamane jest. Mo wyszlo troche
> ponad 1 ale nie 1.5

No więc w "FPU" różnica nie jest tak duża jak napisałem (pomyliłem się),
ale w rozszerzeniu "SSE2" jest to akurat około 1.5x na korzyść Intela.
Testy przeprowadziłem nową Sandrą 2005. SSE2 jest wykorzystywany przez
XVid-a itp.

Moim zdaniem ten procesor: "A64 3000+" - powinien mieć trochę szybszy zegar
aby mógł się nazywać 3000+.
3000+ sugeruje że odpowiada on mocą obliczeniową produktom Intela z zegarem
3GHz.

Pozdrawiam,
Marek