Re: Plyta za 125zł

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Thu 12 May 2005 - 01:56:23 MET DST

Czajson pisze:

> Nie chce mi się przeglądać moich wcześniejszych postów ale nie sądzisz, że
> mowa była o różnicy ok. 20-30pln między firmowymi i mniej firmowymi
> płytami? Nie pisałem o różnicy cenowej między np. Gigabyte na nforce4x za
> 3xx pln i MSI K8N Platinum (nForce4 SLI) za 6xx pln bo wiadomo, że to nie
> ma sensu. Różnice cenowe między wymienionymi a np MSI KT4AV są rzędu
> 10-25pln.

Hm, 10-25 pln do firmowej? Jesteś pewien, że w ogóle będzie szybsza? Bo
obawiam się, że sama marka może kosztować nieco więcej niż te 10-25 zł. :)
Ogólnie nie lubie najtańszych firmowych modeli, zawsze podejrzewam, że
producent mocno tam oszczędzał.

> A z tych 3 wymienionych na dzień dzisiejszy wziąłbym ASrocka.
> Shuttle odpada na dzień dobry a ECS - nowszy chipset? To jest ten sam
> chipset od czasów nawet KT3. W KT4 dołożyli AGP8x, W KT6 obsługę SATA.
> Dlatego płyty na KT6 tak odstają w testach platform pod socketA. Dlatego
> zamiast ECSa za nibagatelne 140-150pln wziąłbym MSI KT4AV za 150pln. SATA
> w wypadku kompa do internetu, office i filmów nie jest rzeczą niezbędną, a
> jeszcze parę latek dyski PATA będą dostępne więc zakup nowszego/większego
> również będzie możliwy.

Generalnie jestem bardzo sceptyczny co do wpływu płyty na wydajność w
czymkolwiek poza ew. grami (nie gram, więć nie wiem) i różnymi bardzo
specyficznymi zastosowaniami od czasu gdy kiedyś zmieniłem starą MSI na
którymś chipsecie VIA z 512 MB SDR PC-133 na nowego EPOX-a na nForce2 z 512
MB DDR PC-400. Nie zauwazyłem żadnej różnicy.