Re: AGP x2 (3.3V) i grafiki

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Mon 09 May 2005 - 23:31:11 MET DST

Dnia Mon, 9 May 2005 21:21:10 +0200, maX napisał(a):

> 9800 to tylko podkręcony 9700
Trochę tam zmian było, zarówno w PCB, kontrolerze pamięci itp.

> więc w wielu przypadkach też ruszy a już na
> pewno ruszy ten:
> http://www.sapphiretech.com/broschure/9800pro.pdf
> (looknij na "minimal requirements")
Obawiam się, że to jest tylko błąd i taka karta nie ruszy, tak jak
każdy Radeon 9600 (ale np. R9500 ruszy bez problemów).

> Aha, i zostaje jeszcze kwestia odpowiedno mocnego zasilacza
Ano

> Były GF4 z dodatkowym gniazdkiem zasilania ? Wydawało mi się że to
> rozwiązanie pojawiło się dopiero w FX-ach ...
Sporo GF4 4600 miało dodatkowe gniazdo zasilania (wystarczy znaleźc
jakiegoś Gainwarda) i pewnie jakieś GF4 4400 też miały.

> Bez przesady. Looknj na jego siga - PIII Tualatin 1.2 GHz. Ten sprzęt
> jeszcze spokojnie daje rady:
> http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-15.html#directx_9
W starszych grach DX 9.0 jest jeszcze OK z bardzo mocną kartą
graficzną wartą więcej niż cały ten komputer z tualatinem. Kto jednak
Wstawia GF6800GT do takiego żęcha? Na R9800Pro już by nie było tak
różowo.

> To już OT ale były P60 / P66 pasujące do płyt SS7/MVP3 ?
Chyba były, ale zbyt dawno to było aby ktoś to mógł dokładnie
pamiętać. O tej porze już mi się nie chce szukać. Pewnie jakieś wersje
overdrive by się znalazły.

> Wydawało mi się że
> dopiero P75 ...
Nie będziemy się kłócić o 9MHz (66 vs 75 MHz) ;)

> 512 MB RAM chyba też nie, bo dla MVP3 max to było 3x128MB ...
A kto tu mówi o MVP3? Przecież były płyty oparte o chipsety ALI

> Jak by dobrze poszukać to sens (oczywiście nie gry-owy) może by się jakiś
> znalazł.
Sens finansowy jest żaden. Może jakiś inny sens takiego posunięcia by
się znalazł, ale długo by trzeba było szukać.

> Tyle że to by wogóle nie odpaliło - bez SSE/3dnow można się jeszcze
> obejść, ale bez MMX już nie; a ten pojawił się dopiero w P166 ...
Były 120MMX, 133 MMX, 150MMX (mobilne). Ale rzeczywiście - bez MMX ani
rusz.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]