Re: Problem z instalacja Windowsa na dysku SATA - rozwiazanie problemu

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat 07 May 2005 - 23:39:43 MET DST

> Problem rozwiazal sie po przestawieniu w biosie adresowania tego dysku
> SATA z auto na large i wymuszonym przez to formatowaniu. Wczesniej
> ustawienie na auto wydawalo mi sie dobre, dysk wykrywany byl poprawnie w
> Windowsie (jako drugi) i pracowal normalnie.

Skoro juz o ustawieniach w BIOS dla dysków SATA mowa,
to mam pytanie...
Na plycie Asus P5GD1 Pro jest to nieco pokomplikowane,
a instrukcja do plyty raczej niewiele wyjasnia...

Chodzi o pozycję:
Configure SATA As:
        [Standard IDE]
        [AHCI]
        [RAID]

Do czego sluzy AHCI? Kiedy nalezy to wybrać?

Następnie:
Czy warto włączać "IDE Operate Mode": [Enhanced Mode]?

Oraz:
Co to jest ALPE i ASP ?
Co to jest Stagger Spinup Support?

Dzieki,