Re: problem z OC bartona 2500

Autor: <lucas21_at_o2.pl>
Data: Fri 06 May 2005 - 00:55:18 MET DST

> sprzet jak w sigu.
> Próbowałem podkrecic swojego procka na 11x200mhz, odpaliłem 3dmarka2001 i po
> 2 tescie wychodzi z niego i wywala błąd, przestrawiłem wiec vcore w biosie z
> 1.65 na 1,7 (to samo wiec dałem 1,75v i tez wywala bledy. Niema zadnych
> zwisów, restartów itp, ale te błędy. Pamięci po podkreceniu przetestowałem
> programem memtest86 i zadnych bledow nie wykrył i przeszedł przez test,
> odpalałem tez cpuburn na jakies 1h i nic a nic nie wywaliło, temp. w normie
> około 48'c w obciazeniu. Zasilacz wykluczam bo wielu znajomych ma taki sam i
> [...]

Widze że masz płytę solteka na nf2. Mój akademikowy współlokator ma z nią już
niezłe przeboje od 2 lat. Ile różnych pamięci się nawkładał i natestował.. ale
do rzeczy: płyta ma mega problem z pracą na 200mhz a nawet 190mhz fsb, chociaż
wkładał już i specteki, i nanya, i elixiry, i twinmosy. Teraz ma 2*256 na
winbondach bh5 ddr400 a ledwo na 190 chodzą. I to nie wina ramów bo u mnie na
jakimś marnym asusie na kt880 śmigają te winbondy na 220. Najciekawsze że u
niego memtesta przechodzi, prime też, a po chwili w colinie 4 albo 3dmarku błąd
i albo powrót do windowsa albo restart.
Myśle że może być zgrzyt między Twoimi ramami a płytą. Choć podobno ludzie na
niej wyciągali i po 250 fsb. Możesz spróbować z Vcore tak do 1.9..2V (bo może to
jednak procesor nie daje rady) bez stresu, jak to nie pomoże to zostaje
podniesienie napięcia na ramach do max albo prosty mod polegający na podpięciu
3,3V do szyny zasilającej ram /u mnie działa i pomogło wyciągnąć wyższe fsb/.
A ten pomysł ze sprawdzeniem grafiki /któregoś z przedmówców/ też możę być
trafiony, zwłaszcza jeśli z jakiegoś powodu grafa się przegrzewa lub ma
fabryczny feler (sam przerabiałem już radka 9550 gigacube działającego "inaczej"
mimo że prosto z fabryki przyjechał).
pzdr.