Re: jeden dostep do neta a dwa kompy....

Autor: Rafał <to.nie.jest.istotne_at_gdzies.w.pl>
Data: Thu 05 May 2005 - 01:59:17 MET DST

Użytkownik Necus napisał:

> Mam taka sytuacje: mam komputer stacjonarny ktory ma podpietego neta
> przez zwykla skrętke, w drugim koncu pokoju na stole czesto korzystam
> z laptopa i tam tez przydalby sie net. Jak mozna zrobić zeby go tam
> podlaczyć bez kupywnaia huba itd?? tzn zeby mozna bylo jakąś zwrotnice
> zrobić czy cos w tym rodzaju (jakis przelacznik) że na chwile
> przepinam kabelek z kompa stacjonarnego na tego lapka?? Mozna kupic
> takie przelaczniki? , a moze inne tanie rozwiazanie , ktos ma jakis
> pomysl ?? Np przyjdzie mi ochota nagle korzystac z lapka i przelaczam
> [...]

Zakładając, że laptop ma kartę sieciową, to potrzebujesz jeszcze jedną
kartę sieciową, którą wsadzasz do stacjonarnego (jako drugą). Przy
okazji dokupowania tej karty sieciowej, kupujesz kabel sieciowy
SKROSOWANY (sprzedawca będzie wiedział o co chodzi), którym połaczysz
laptopa ze stacjonarnym. Na koneic ustawiasz adresy IP na stałe na
laptopie, np:
192.168.5.1 na stacjonarnym
192.168.5.2 na laptopie
maska na obu: 255.255.255.0
na laptopie ustawiasz bramkę 192.168.5.1 i wpisujesz DNSy
na stacjonarnym udostępniasz swoje połączenie internetowe dla laptopa.

Pozdrawiam
Rafał