Re: Chłodzenie Pentium 200 MMX

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Mon 02 May 2005 - 22:07:07 MET DST

Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl@wp.plNOSPAM> wrote:

> P MMX to inna technologia produkcji i mniejsze zużycie energii, co w
> konsekwencji powoduje mniejsze grzanie się proca.

            Za to czestotliwosc wyzsza. No chyba ze zrobi sie underclocking PMMX
- przy zastosowaniach, do jakich sie go obecnie stosuje to i tak prawie
wszystko jedno.

> U mnie kiedyś wiatrak stanął na k6-2 500 i przez ~2 miesiące proc był
> chłodzony tylko pasywnie i nie było żadnych efektów ubocznych (jakoś nie
> chciało mi się wywalać kilku złociszy na wentyl).

            Troche przesadziles. Kiedys w srodku nocy ulamalem zeberka
wentylatora na pracujacym K6-2+ 500 MHz [czyli 0.18um a nie 0.25 jak w
zwyklym K6-2 i do tego 2.0V a nie 2.2V] i po ~30 min byl goracy. Projekt na
rano udalo mi sie skonczyc tylko dzieki obnnizeniu taktowania do 200 MHz,
mimmo ze koczna scianka byla zdjeta.

> Ja w moim starym kompie chlodziłem P166 MMX pasywnie (przez ponad 2 lata
> jak robił za router) radiatorem od athlona i radiator był tylko ciepły.

            Musiales miec wymuszony dobry przewiew przez obudowe. No i te
radiatory Athlonowe sa "deko" wieksze niz z czasow K6/K6-2.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938