Re: Jaki komputer do 3000zl bez monitora?

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Mon 02 May 2005 - 20:50:52 MET DST

Dnia Mon, 2 May 2005 18:35:09 +0200, Czajson napisał(a):

> FSB300 czyli efentywne 600 :) Jak mój Barton - FSB200 efektywnie 400
Wyraźnie mylisz pojęcia. Częstotliwości pracy pamięci DDR można
podawać prawdziwe, czyli np. 200MHz i efektywne (czyt. marketing
zbiera żniwo) czyli 400 MHz. Jeżeli chodzi o FSB, to nie ma tam żadnej
wartości efektywnej, bo nie ma tam czego mnożyć (jak w przypadku DDR,
chociaż Intel coś tam próbuje mieszać). Jest 200 MHz (w przypadku A64)
i tyle. Wprawdzie intel podaje jakieś 1066 MHz, czy cuś takiego, ale
nie zmienia to faktu, że częstotliwość taktowania procesora to
FSB*mnożnik, więc dla A64 1800 MHz FSB to 200 MHz (200x9=1800). Gdyby
PIV EE miało FSB 1066 MHz, to by musiało chodzić z mnożnikiem x3, a
przecież tak nie jest.

> I kosztuje niewiele mniej :)
Co najmniej 100 zł więcej. Wiesz ile to piw? :)

> Eee nie mam do czego :) na socketA nic extra cenowego nie mają, a na s939
> mam już swojego faworyta MSI K8N Platinum
Płytka niezła i ma dobry dźwięk. Obyś tylko miał dobre głośniki.
Oczywiście suszarki z mostka trzeba się będzie pozbyć.

> To ciekawe. Możesz podać jakieś szczegóły? Może się przyda do zestawów
> biurowych.
Do biura bierze się płytkę z LAN, grafiką i dźwiękiem na pokładzie,
czyli http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=11591 Wiem, że nie
uznajesz Asrocka, ale to na prawdę dobre płytki. Do tego wsadza się
najtańszego Semprona BOX, 256 RAM (tutaj raczej kingston value lub
apacer), 40 GB HDD, CD. Na takim zestawie nie zarabia się dużo, ale
później zdecydowanie więcej się zarabia przy czyszczeniu windowsa jak
pan Kaziu za dużo buszuje po niecenzuralnych stronach. ;0
Jak klient życzy sobie coś na Intelu, to bierze się coś na I845GV lub
SIS661FX i celerona. Jeszcze rok temu sądziłem że jeżeli komp z
procesorem Intela ma być stabilny i wydajny, to obowiązkowo musi być
płyta na chipsecie intela. Życie jednak zweryfikowało te założenia i
wolę złożyć coś na nowszym (i nowocześniejszym) chipsecie SISa niż
starszym Intela. Oczywiście dla prezesa musi być coś co najmniej na
I865PE od Asusa :) Jakoś nie zauważyłem, żeby płytki SISa padały
częściej niż odpowiedniki od Intela.

> Ale są jeszcze użytkownicy chcący mieć wydajny PC i ciszę. I dlatego trzeba
> szukać rozwiązań konkurentów Abita. Dziwna polityka.
Przez tę swoją dziwną politykę Abit ma spore problemy finansowe.
Zobaczymy jak będzie dalej. Płytki Abita są bdb, ale mają sporo
rozwiązań, które zniechęcają do siebie użytkowników (niesławny OTES) i
powodują, że płytki te nie są tak popularne.

> Mój nie bzyczy dlatego pełna satysfakcja z akcji "Wyciszanie"
No właśnie, teraz najgłośniejszym elementem u mnie w zestawie jest
monitor a później HDD samsunga. Reszta na szczęście jest cicha. Wentyl
na procesorze chodzi na 1000RPM, na grafice jest zalmanik 1350RPM a
wentyle w chieftecu DF nie przekraczają 1250 RPM. Gdyby jeszcze ten
monitor nie bzyczał ... Trzeba go się będzie pozbyć na rzecz LCD.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]