Re: Jaki komputer do 3000zl bez monitora?

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 02 May 2005 - 21:34:25 MET DST

Jolly Roger wrote:

> No właśnie, teraz najgłośniejszym elementem u mnie w zestawie jest
> monitor a później HDD samsunga. Reszta na szczęście jest cicha. Wentyl
> na procesorze chodzi na 1000RPM, na grafice jest zalmanik 1350RPM a
> wentyle w chieftecu DF nie przekraczają 1250 RPM. Gdyby jeszcze ten
> monitor nie bzyczał ... Trzeba go się będzie pozbyć na rzecz LCD.

Czyli ten "bzyczek" to CRT? BTW - jak będziesz kupował LCD
/zdecydowanie/ polecam coś z zewnętrznym zasilaczem. Chodzi o to że
zasilacze impulsowe z LCD-ków lubią sobie delikatnie "popiszczeć".
Kiedyś jak miałem słabo wyciszony comp i LCD IBM'a z zewnętzrnym
zasilaczem upchniętym pod biurkiem zupełnie nie zwracałem na to uwagi..
Niestety po zakupie kolejnego panela (gdzie wbudowany w korpus monitora
zasilacz uznałem za zaletę - w końcu mniej "gratów" pod biurkiem..)
okazało się że.. wieczorowa porą gdy "delektuję" się coraz lepiej
wyciszonym komputerkiem - nagle zaczyna byc słyszalny rozpraszajacy
"pisk" wysokiej częstotliwości. Co śmieszniejsze jak dokładnie
"posłuchałem" zasilacza w moim starym IBM'ie było podobnie - ale pod
biurkiem/dalej od głowy to raczej ciężko usłyszeć, nie wspominajac jak
się ma np. wentylatory >20dBA czy dyski bez łożysk olejowych/zalewanych
cieczą. W sumie to raczej szczegół - i niewielw osób ma na tyle cichy
sprzęt/wyczulony słuch by wogóle byc narazonym na ten problem, ale warto
o tym pamiętac przy zakupie monitorka.

Pozdrawiam