Re: funkcja VSync?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 02 May 2005 - 20:33:48 MET DST
Message-ID: <d55rlr$3tl$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "666" <szescszesc66@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d55rbd$o43$1@news.lublin.pl...
>
> Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
> news:d55pbo$37s$1@atena.e-wro.net...
> >
> > Użytkownik "666" <szescszesc66@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> > news:d55ofi$lf3$1@news.lublin.pl...
> >>
> >> Użytkownik "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> napisał w wiadomości
> >> news:d55nmq$2nm$1@atena.e-wro.net...
> >> > Przy włączonym V-sync dochodzi jeszcze jedna rzecz. Przy użyciu
> > podwójnego
> >> > buforowania (standardowe rozwiązanie w grach, w kartach Ati można
> > wymusić
> >> > triple buffering) wynik fps jest automatycznie ograniczany do
> > całkowitego
> >> > podzielnika wartości odświeżania. Czyli dla monitora 60Hz, fps może
> >> > wynosić
> >> > 60 potem 30,20,15 itd. W praktyce wygląda to tak że komputer może
> >> > przeliczyć
> >> > 55fps ale przy wlączonym Vsync będzie tylko 30fps. Przy Vsync Off
> >> > oczywiście
> >> > tego nie będzie (fps będzie się zmieniał płynnie)
> >> >
> >>
> >> A skad takie informacje?
> >>
> >
> > Z paru miejsc. Sam się (mocno) zdziwiłem jak usłyszałem to pierwszy raz,
> > ale
> > sam zasiadłem do testów i faktycznie tak jest.
> >
>
> Nie wychodzi mi to - wlaczam gre z vsync i jest 38 klatek. Jak to
wyjasnisz?
>

Niech zgadnę - masz odświerzanie monitora w tej rozdzielczości 75Hz ? Kiedyś
sprawdzałem to na Doom3 i tak było. Teraz sprawdziłem na Halo (gdzie używam
rozdzielczości 800x600 przy 85Hz) i przez większość gry miałem 43fps (a
raczej 42.5, fraps podaje wynik bez przecinka).
Received on Mon May 2 20:35:15 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 02 May 2005 - 20:51:02 MET DST