Re: Siec bezprzewodowa w bloku ?

Autor: jahu1 <jahu.WYWALTO_at_ferdek.pl>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 15:20:22 MET DST

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brakadresu@brak.pl> napisał w wiadomości
news:d4snn7$baa$1@inews.gazeta.pl...

> Tylko pytanie , czy taka sieć "sprawdzi" się w bloku (tak jak pisałem blok
> 3-pietrowy) , na każdym piętrze po 2 mieszkania , wszystko w jednej
> "klatce" bloku ...

Znajomy w starej kamienicy zrobił sobie sieć z dwóch kompów (bez AP) i
zasięg jest dość cięki. Na tym samym piętrze komputery widzą się, ale już
przez strop wogóle się nie widzą.

Sprzęt to Karta WiFi Lantech 802.11b/g - jakaś taka za 80 zł, druga karta to
karta z laptopa Fujitsu, (były też próby z laptopem HP - ten sam efekt).

Ja u siebie w bloku z lat '80 mam tani router D-Link 624 i sieć WiFi jest
widoczna 3 piętra w dół. Byłem zaskoczony, ale działało. Nie miałem czasu
sprawdzić jak to działa, ale działało (testy laptopem HP ze4500 ze
standartowym WiFi, byłem u sąsiada i pokazywałem mu jakieś rzeczy, więc nie
przetestowałem dokładnie). Na stałem nikomu nie udostępniam więc nie wiem
jak by to się sprawowało.

Ja Ci proponuje żebyś wypożyczył sprzęt z jakiejś firmy na próby i pobawił
się. Wydaje mi się że może to działać na 1-2 piętra.

pozdrawiam

Jan Ferdek