Re: Problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 07:23:42 MET DST

Użytkownik "Jgor" <alka82WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:592b.0000030d.427178f3@newsgate.onet.pl...

> Ukłony MISTRZU, wygląda na to, że po zadziałaniu Testdiskiem
> (Advanced > Backup BS) wszystko wróciło do stanu poprzedniego!!!

Możny było to w sumie podejrzewać już po pierwszym Twoim poście, gdzie
pisałeś że bodajże NAV "naprawił" Ci sektor startowy ;-).

> Czy po poleceniach Analyse>.. search>write byłby podobny efekt?

Nie. Tu z kolei odbudowywana jest tabela partycji.

> W ekranie Analyse jest informacja (jak niżej):
> Logical partition must be in its own extended partition
> Czy to znaczy, że cos tu jeszcze Testdiskowi się nie podoba?

To już tak na szybko: oczywiście że nie jest dobrze. Na dysku miałeś
tylko jedną partycję rozszerzoną (extended), a obecnie masz ich (zdaje
się) kilka; nie mam teraz pod ręką TestDiska, ale zobacz jak wygląda
taki poprawny układ gdzieś w jego dokumentacji, bądź potestuj to na
spokojnie na innym napędzie. TestDisk wyszukuje po prostu wszystkie
istniejące bootsektory partycji (w trybie Advanced także ich kopie,
których zawartość może jednak się różnić od oryginałów), i pokazuje je
na liście jako potencjalne partycje do odzyskania. To Ty decydujesz,
które z tych odnalezionych wpisów mają pozostać, tego już program nie
potrafi za Ciebie zrobić. Manipulując wpisami musisz doprowadzić do
sytuacji, kiedy będziesz miał podobny układ jak ten widziany wcześniej
spod MBRWork, czyli partycje położone kolejno jedna za drugą licząc w
sektorach LBA, zaś trzy dyski logiczne powinny w całości znaleźć się
na obszarze jednej partycji extended. Zajrzyj może na
http://www.it-faq.pl i poszukaj tam artykułów z serii Dyskologia, tam
jest sporo informacji które powinny Cię zainteresować.

Powodzenia, ja właśnie wyjeżdżam na zasłużony urlop ;-)).

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/