Re: Problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 18:23:40 MET DST

Użytkownik "Jgor" <alka82WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:45b3.0000058d.426ccbb0@newsgate.onet.pl...

Ale masz dostęp do tej partycji z XP, czy nie? Widzisz dane na niej
czy też nie?

> Może jeszcze dodam, że po wybraniu w bootmanagerze XP opcji win xp
> dostaje komunikat:
> "Nie można uruchomić systemu Windows, ponieważ następujący plik
> nie został znaleziony lub jest uszkodzony <katalog główny
> Windows>\system32\hal.dll. Zinstaluj ponownie kopię tego pliku"
> Próba odzysku czegokolwiek z płyty instalacyjnej winXP nic nie
> daje, bo po wybraniu R dostaję jedynie możliwość ponownego
> uruchomienia instalki. Zresztą wydaje mi się, że skoro
> nabałaganiłem w Win98 to raczej tu powinnienem to posprzątać...
> (?).

Nie, to zupełnie inny problem. W Boot.ini masz zapisaną ścieżkę do
partycji z katalogiem Windows systemu XP. Albo nie zgadza się ona z
aktualną ścieżką (np. zmieniono kolejność partycji w tabeli partycji),
albo ntloader nie potrafi odczytać z tej partycji pliku hal.dll w
fazie uruchamiania systemu. To drugie wskazuje na uszkodzenie
partycji. Dodatkowo (zdaje się) nie jesteś w stanie dobrać się do jej
zawartości także spod innych narzędzi, np. BootIt*. Spróbuj więc spod
Testdisk http://www.cgsecurity.org/ przywrócić bootsektor tej partycji
z jego kopii zapasowej albo wręcz wygenerować go od zera.

* W BootIt należy zaznaczyć partycję i wskazać "Restore image",
wówczas otworzy się okno z listą folderów na niej. W nowszej wersji
BootIt istnieje możliwość edycji małych plików tekstowych bezpośrednio
na partycji, widać wówczas także listę plików.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/