dodatkowy wentylator

Autor: Pawcio <16pawciomaupawupepeel_at_niecierpie.spamowcow>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 15:47:21 MET DST

Witam!
Na wstępie zaznaczam, że jestem lamerem jeśli idzie o
sprzęt.Pogooglałem troche, ale nie znalazłem(bądź nie zrozumiałem)
odpowiedzi wiec zapytam tutaj.W razie czego prosze dać linka do
archiwum i nie bić za bardzo;)
Otóż mam sobie komputerek .W środku :
Athlon 2.8 barton
K7N2 Delta
Radeon 9600 pro
Zestaw ma juz z 1.5 roku.Ale pierwszego lata pojawił się problem. Gdy
dłużej w coś grałem albo komp miał ajkieś trudniejsze zadania,z
obudowy zaczynał się wydobywać bardzo wkur... pisk.Pomagało tylko
otwarcie obudowy na wietrzenie, więc doszedłem do wniosku że to pewnie
problem z chłodzeniem.Poprosiłem kumpla o diagnoze , powiedział że mam
w biosie ustawione 70 stopni, jak temperatura to przekracza to się
włącza jakiś alarm.Zwiększyć tego nie idzie, więc mi poradził żebym
dodatkowy wentylator założył na obudowe.
Ale jakoś lato się skończyło, problem zniknął , mi sie nie chciało tym
zajmować.teraz znowu wyższe temperatury nadchodzą, problem znowu sie
zaczął pojawiać, więc stwierdziłem że kupie jakiś tani
wentylatorek.Poszukałem na allegro np to :
Tylko że to ma napisane że ma rozmiar 80x80x25
A ja sobie z linijką wlazłem pod stół i wyszło mi że odległość między
otworami na śrubki w tej krateczce na której mogłbym ten dodatkowy
zamontować wynosi 10cm!a na allegro nic w takich rozmiarach nie
znalazłem!?
No i co kurde teraz?
Przeczytałem w archiwum że jak już kupię to mam go zamontować tak żeby
powietrze wydmuchiwał z obudowy.I że mam kupić drugi który będzie
wdmuchiwał do obudowy i zamontowac go od frontu.Szkoda że tam nie ma
miejsca;)
No ale pytanie- czy możecie mi jakos pomóc?Zapodać linka do wenta
który mi pomoże?
Nie ma znaczenia specjalnego natężenie hałasu, grunt żeby był tani i
wydajny.
Pomóżcie proszę