Re: Centrino/S - wyróżnik

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Sun 24 Apr 2005 - 16:18:46 MET DST

Maciej Nadolski wrote:
> jestem w trakcie wyboru laptopa. Zależałoby mi na platofrmie centrino (w
> sumie zależy mi na wadze i małym poborze enrgii). Przymierzam się do HP
> nx6110 + bluetooth lub nc6120 (tych tańszych). I chciałem zapytać czy
> one też są oparte na centrino (Celeron M360) czy tylko P3? Troszke mam
> misz masz w glowie... Bylbym bardzo wdzieczny za podanie jakiesgos
> linka, albo napisanie mi po krótce co i jak...

Gdy masz Celeron-M to nie jest juz to Centrino. Jaka jest roznica?
Cytujac artykul (http://tinyurl.com/d7uex):

"The Celeron M always runs at maximum clock speed, in contrast to the
Pentium M. In addition, its power loss in the "Sleep" and "Deep Sleep"
sleep modes is approximately 30% higher compared to a corresponding
Pentium M CPU."

No czyli chodzi o to, ze Cel-M nie zmniejsza czestotliwosci taktowania,
gdy procesor nie jest uzywany. Odbija sie to oczywiscie w dlugosci pracy
na bateriach, ale jak mozna popatrzec na testach, nie jest wcale tak zle.

Poza tym odnosnie tego HP - nie oplaca sie, bo za taka kase mozesz miec
znacznie lepszy sprzet, popatrz na Aristo Smart 310 (z 512RAMu i 60GB
hdd i Cel-M, 2.6kg) jest za jakies 3200zl, a jesli wybierzesz wersje z
Centrino to zaplacisz jakies 3700zl. Albo jesli rzeczywiscie chcesz
lekkiego i cienkiego laptopa to jest Aristo Slim 240 - tylko 2.3kg. Aha,
wszystkie Aristo maja gwarancje 2 lata.

--