Re: GPS do kompa

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 23 Apr 2005 - 13:52:58 MET DST

Użytkownik "adasiek" <podolany@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
news:d4c5gb.16g.1@podolany.art.pl...
> 5-6 satelitow w miejskim gaszczu?? http://pl.wikipedia.org/wiki/GPS
> system ma przynajmniej 24 satelity (nie wiem ile ich teraz jest);
> 5-6 satelitow oznacza widzialnosc sygnalu z 25% satelitow systemu,
> ktore sa rozmieszczone nad powierzchnia calej Ziemii (nie tylko nad
> Polska); juz na pierwszy rzut oka wydaje sie to nierealne;
4-5 satelit zlapiesz wystawiajac gps przez okno w miescie. Kiedys
tego uzywalem i zlapanie 3 satelit bylo konieczne zeby uzyskac
pomiar pozycji z okreslona w instrukcji dokladnoscia (tzn dla 2
satelit nic nie bylo gwarantowane).
Odbiornik taniej niz kilkaset zl sie nie znajdzie, a oprogramowanie
to oddzielna sprawa - chociaz mozna tez samemu napisac.
Uzywalem czegos takiego:
http://www.avnet.co.za/Semiconductors/motorola-oncore/MotGPS-m12.htm
tyle ze trzeba bylo dokupic przejsciowke do usb.