Re: padajacy dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 08:34:42 MET DST

Użytkownik "kyle" <darek_kr_REMOVE@op.pl> napisał w wiadomości
news:d48l8a$skr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
>
> mam nastepujacy problem: wydaje mi sie ze pada mi dysk. od
> jakiegos czasu slyszalem pojedyncze stukniecia (jakby glowicy o
> talerz). natomiast dzis, po raz pierwszy mialem dwa zwisy
> windowsow (praktycznie jeden po drugim), a w logach windowsa
> znalazlem kilka error'ow o nastepujacej tresci:
>
> "The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block."
>
> i tak sie zastanawiam: o ktory dysk tu chodzi?
>
> posiadam dwa dyski twarde:
> dysk0 (PATA) - partycje: C: (System), F:
> dysk1 (SATA) - partycje: D: (Swapfile), P:, Q:
>
> jak widac na dysku0 nie ma partycji D :-)

Widocznie dla Windows dyskiem 0 jest dysk SATA.
Pewnie uruchamiasz z niego system.

> przenioslem swapfile na C i narazie zwisow nie ma. czyli to pewnie
> partycja D na dysku1, ale przeskanowalem zarowno C jak i D przy
> uzyciu chkdsk - bad blockow brak. SMART tez nic nie pokazuje.

Stestowałeś je poleceniem chkdsk /r <literka_partycji:> spod Konsoli
Odzyskiwania, oczywiście...

> btw. znacie jakis dobry soft do sprawdzania dyskow, ktory
> najlepiej odpala sie z plytki bootowalnej i za jednym zamachem
> (np. przez noc) sprawdzi oba dyski?

Nic nie znalazłeś na stronie producenta dysków?

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/