padajacy dysk

Autor: kyle <darek_kr_REMOVE_at_op.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 18:39:05 MET DST

witam,

mam nastepujacy problem: wydaje mi sie ze pada mi dysk. od jakiegos czasu
slyszalem pojedyncze stukniecia (jakby glowicy o talerz). natomiast dzis, po
raz pierwszy mialem dwa zwisy windowsow (praktycznie jeden po drugim), a w
logach windowsa znalazlem kilka error'ow o nastepujacej tresci:

"The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block."

i tak sie zastanawiam: o ktory dysk tu chodzi?

posiadam dwa dyski twarde:
dysk0 (PATA) - partycje: C: (System), F:
dysk1 (SATA) - partycje: D: (Swapfile), P:, Q:

jak widac na dysku0 nie ma partycji D :-)

przenioslem swapfile na C i narazie zwisow nie ma. czyli to pewnie partycja
D na dysku1, ale przeskanowalem zarowno C jak i D przy uzyciu chkdsk - bad
blockow brak. SMART tez nic nie pokazuje.

btw. znacie jakis dobry soft do sprawdzania dyskow, ktory najlepiej odpala
sie z plytki bootowalnej i za jednym zamachem (np. przez noc) sprawdzi oba
dyski?

pozdr.
kyle