Re: ups i agragat prądotwórczy

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 23:04:13 MET DST

MarekB wrote:
> Witam
> Może ktoś opracował sobie metodę podtrzymania komputera w razie braku prądu
> na upsie i tanim agregacie pradotwórczym?
> U mnie często prąd wyłączają i jestem już tak zdesperowany że chyba zakupię
> agregat prądotwórczy... tylko jak to zrobić...?
>
> Bardzo dziekuję
> Pozdrawiam
> Marek

1. udać się do Castoramy, Practikera, Nomi* (niepotrzebne skreślić)
2. wyszukać dział narzędzi, elektronarzędzi*
3. wyszukać model agregatu spełniający potrzeby. w zasadzie wystarczy
taki o mocy ok. 1 kW z prądem jednofazowym, najlepiej z rozrusznikiem
elektrycznym. dokupić kilka metrów 3-zyłowego kabla, przekaźnik
elektryczny, kilka wtyczek, taśmę izolacyjną itp.
4. zabrać agregat i wrócić do domu. po drodze może być konieczne
uregulowanie płatności gotówką, czekiem, kartą kredytową*
5.w domu montujemy całość mniej więcej w taki sposób, aby po zaniku
napięcia w sieci przekaźnik zwierał przewody rozrusznika agregatu, a po
pojawieniu się napięcia z agregatu ponownie je rozłączał.

Oczywiście tylko wyobraźnia ogranicza możliwe rozwiązania, np.
przełącznik reagujący na pisk ups'a, elektromagnes zwalniający ciężar
uwiązany do linki rozrusznika (jeśli agregat nie ma rozrusznika
elektrycznego), który w czasie normalnego zasilania służy za worek
treningowy (ciężar a nie elektromagnes czy rozrusznik) itp itd.

Natomiast z ekonomicznego punktu widzenia lepiej kupić silniejszy ups
albo dołożyć baterię do tego co masz. Zniknie problem odprowadzania spalin.
pozdr
szydas