Re: ups i agragat prądotwórczy

Autor: MX <maurycyj_at_USUNTO.poczta.ITO.onet.pl>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 00:39:57 MET DST

Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:43:06 +0200, MarekB napisał(a):

> Witam
> Może ktoś opracował sobie metodę podtrzymania komputera w razie braku prądu
> na upsie i tanim agregacie pradotwórczym?
> U mnie często prąd wyłączają i jestem już tak zdesperowany że chyba zakupię
> agregat prądotwórczy... tylko jak to zrobić...?

Zdaje się, że w przypadku tanich agregatów + UPS sytuacja wygląda tak:
Wyłącza się prąd, UPS przełącza się na baterię, odpalasz agregat,
stabilizuje się praca agregatu, UPS przełącza się na agragat,
napięcie/częstotliwość spada (obciążenie), UPS przełącza się na baterię,
agregat się stabilizuje....
W dużych agregatach stosuje się przewymiarowanie prądnicy (o ok. 20-40%
większej mocy, niż wynika to z mocy nominalnej zestawu), w małych kajtkach
nie wiem, czy to w ogóle pomoże (oczywiście chodzi raczej o zakup po prostu
czegoś większego) z powodu "ekonomicznych" regulatorów prędkości obrotowej.

Z drugiej strony na giełdzie sobie radzą - choć _podejrzewam_, że _bez_
UPS.
Czyli raczej w formie: zanik napięcia, zapisujemy zmiany, odłączamy UPS,
odpalamy agregat i bezpośrednio podłączamy komputer (bez UPS).

Na parominutowe zaniki to chyba sugerowałbym po prostu przewymiarować UPS
(jakieś 800/1000VA powinno zapewnić czas pracy na bateriach ok. 30-40min.)

Pozdrowienia
MX