Re: Lepiej kupić monitor LCD czy CRT ?

Autor: AcePL <ace_at_op.home.plzasiekantyspam>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 00:17:26 MET DST

"Czajson" <private@exit.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> I tego nie powinieneś pisać. To jest jak słuch audiofila. Dla jednych
> widać/słychać różnicę a dla innych nie.

Pamiętaj, że ludzki słuch jest nieporównanie czulszy niż wzrok - mam na
myśli "pasmo przenoszenia". Dlatego jest dużo więcej ludzi potrafiących
wyłowić niuanse dzwiękowe/wokalne. Normalnie mężczyzna rozróżnia do 50
kolorów (chyba; kobiety trochę więcej). Ludzkie oko wyćwiczone i zadbane
potrafi rozróżnić co najwyżej kilkaset kolorów... Mowa tutaj o zawodowych
grafikach, artystach (np. malarzach) i innych takich indywiduach. A gdzie
tu choćby 64k kolorów??? Możemy się spierać co do ogólnej jakości obrazu -
ja na przykład ciągle tęsknię do idealnego obrazu Matroxa od czasu
przesiadki na GeForce 2 MX - ale ilości kolorów w to nie mieszaj... ;-)

Właśnie mam przed sobą Samsunga 17" 710N i nie narzekam na obraz od kiedy
poświęciłem trochę czasu na kalibrację i inne ustawienia obrazu...

AcePL