Re: stara płyta + duży dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 21:53:25 MET DST

Użytkownik "tomek" <tom.pi@interia.pl> napisał w wiadomości
news:d43n1a$rn2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Witam
> z tym, że system, obojętnie jaki będzie go widział się zgodzę, ale
> jesli dysk zostanie zastąpiony, to jak BIOS ma wystartować z niego
> bez wcześniejszego rozpoznania go???

Ano, rozpozna go jako np. dysk 32 GB, co oznacza że będzie potrafił
poprawnie zaadresować właśnie 32 GB. Trzeba tylko zwrócić uwagę na to,
żeby dysk został rozpoznany jako LBA a nie CHS, bo w trybie CHS BIOS
potrafi zaadresować jedynie pierwszych 8 GB obszaru dysku.

> Jeśli zostanie mały dysk, na którym jest system, to nie ma problemu.
> Jeśli mały dysk zostanie zastąpiony, to imho nie wystartuje.
>
> Jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę.

Masz rację, ale wyłącznie w takim przypadku, kiedy pliki startowe
danego systemu operacyjnego leżałyby powyżej obszaru adresowanego
przez BIOS. Trzeba to oczywiście wziąć pod uwagę przy planowanym
podziale dysku na partycje.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/