Re: pytanie kórykie o wybór. płyty

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 19:14:09 MET DST

Dnia Mon, 18 Apr 2005 15:02:00 +0200, Czajson napisał(a):

> I to dowodzi tego, że jakość kosztuje. Gdyby producenci low-endowi - esc,
> asrock, mercury, shuttle - robili płytki na tym samym poziomie, to wszyscy
> producenci jak asus, abit, msi, etc byliby po prostu mercedesem z gwiazdką -
> dopłata za znaczek.
Mimo że shuttle to raczej niższa półka, to w moim starym 5-letnim
serwerku nadal taka płytka chodzi i ma się nieźle (w przeciwieństwie
to starego abita na intel BX, któremu spuchły kondensatory). Jak widać
sama nazwa producenta nie gwarantuje jakości. Teoretycznie gorsze
modele mogą okazać się bardziej wytrzymałe w długiej perspektywie.

> Już nie chodzi o samą stabilność - wystarczy przejrzeć
> fora ile było problemów przy pierwszym podejściu do płyty, instalacja
> urządzeń, sterowniki, itp.
Najwięcej problemów sprawia element znajdujący się między fotelem a
monitorem - czyli człowiek. Jeżeli ktoś nie umie sterowników
zainstalować, to już jego problem. W sumie w ostatnich trzech latach
złożyłem ~10 kompów na Asrocku i muszę powiedzieć, że tylko u jednego
klienta były problemy - raz w płycie padł dźwięk, a drugim razem
płytka w ogóle nie chciała się uruchomić. Stabilność na tych płytach
jest bardzo dobra. Sterowniki dołączone na płytkach też są niczego
sobie. Nie rozumiem co złego widzisz w tych płytkach. Fakt, może nie
są to najwydajniejsze konstrukcje na rynku, ale żeby były mułami, to
bym nie powiedział. Ot dobra płytka za rozsądną cenę - i za to cenię
Asrocka.

> Czy za 30pln oszczędności warto?
Jak mżna oszczędzić 30 zł i mieć dobrą jakość, to czemu nie? Nie wiem
czego się "osłuchałeś", ale Asrocki to całkiem przyzwoite płytki
(nawet te na chipsetach SIS są o dziwo dobre) za niską cenę. Nie ma z
nimi problemów, jeżeli nie żyłuje ich się zbytnio (podkręcanie). Ich
awaryjność też pewnie nie odbiega od średniej.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [Gigabyte K8NF-9] [Pentagram QVC-100 Cu]
[GeForce 6600] [Chieftec 360-202 DF] [Nec 3520] [HDD Samsung 80 GB]