Re: Kabel RS232 do UPS APC SMART 1000

Autor: Mariusz <marzab3_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 18:48:14 MET DST

> JA mam takiego samego upsa, ale mam amumulatory 2x18ah mimo to komp działa
> tylko 5 minut. > czy ktos ma jakis program do kalibracji urządzenia z
nowymi akumulatoramim?

Czy te akumulatory są nowe i jakiej firmy?
Przyczyn może być wiele, akumulatory powinny być przeznaczone do pracy pod
duże obciążenia, np. dedykowane do UPS firmy CSB. Jeśli masz taki sam model
co ja to zobacz na przednim panelu po prawej stronie czy akumulatory siuę
ładują prawidłowo. Po jakimś czasie powinno świecić się wszystkie 5 diod
linijki (ok. 100% naładowania). Za UPSem nie należy podłączać żadnych listew
filtrujących bo filtry indukcyjno-pojemnościowe lubią strasznie obciążać
UPS. Sprawdź czy nie są zbyt luźne zaciski na akumulatorach, zmierz napięcie
na nich, przy dobrze naładowanych powinno wynosić ponad 13V. Jeśli tu jest
wszystko dobrze to można spróbować kalibracji.
Pozdrowienia
Mariusz