Re: PC i burza

Autor: T.N. <now_live_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 11:21:24 MET DST

DooMiniK napisał(a):

> (zakładam, że i tak komputer będzie wyłączony, bo ktoś, kto pracuje przy urządzeniu
> elektrycznym podczas burzy wykazuje się brakiem niektórych połączeń między neuronami - niech
> lepiej weźmie laptopa, duży parasol i stanie pod drzewem na środku łąki)
> :>

A coś takiego ja piorunochron to nie ma zastosowania w tym przypadku?
Dotychczas to właściwie prawie zawsze siedziałem przed kompem w czasie
burzy, bo byłem przekonany, że takie skoki napięcia są jakoś
"przejmowane" przez odpowiednie urządzenia ochraniające i jedyne co mi
morze grozić to odcięcie prądu na jakiś czas.
No tak, ale przecież są chyba instytucje/urzędy/placówki gdzie ludzie
muszą siedzieć przy komputeracyh nawet wtedy kiedy strzelają pioruny?
Jak można wtedy ten problem rozwiązać? Słyszałem o jakichś UPS czy APS,
czy to coś pomaga? Bo jak czasem wyjeżdżam na weekend to wolę mimo
wszystko zostawić komp włączony, przynajmniej jest szansa, że jakiś film
się ściągnie.

T.N.